English

معاون صنایع‌دستی مازندران مطرح کرد:

رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ فرصت برندسازی صنایع‌دستی مازندران

معاون صنایع‌دستی مازندران، رویداد بین‌المللی ساری 2022 را فرصتی مناسب برای برندسازی صنایع‌دستی استان معرفی کرد.

رویداد بین‌المللی ساری 2022 فرصت برندسازی صنایع‌دستی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین ایزدی در این باره اظهار داشت: امیدوارم سالی پر از خیر و برکت برای همگان به‌ویژه صنعتگرانی باشد که در دو سال گذشته زندگی آنها تحت‌الشعاع همه‌گیری کرونا قرار گرفته است و تولید و اشتغال همواره بوده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید با دانش‌بنیان و کار علمی و کاربردی، مقوله تولید دانش‌بنیان را تحقق ببخشیم.

وی با اشاره به برگزاری سراسری نمایشگاه صنایع‌دستی در مازندران ادامه داد: امسال با کاهش آسیب کرونا توانستیم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی را در 23 نقطه که بیشتر آنها شهرستان‌های مهم ما بودند برگزار کنیم و در برخی شهرها 2 تا 3 نمایشگاه برپا است و همچنین حسب دستور استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان، در مبادی ورودی و خروجی تمامی شهرهای مازندران غرفه‌های صنایع‌دستی آماده فروش محصولات هستند.

معاون صنایع‌دستی مازندران گفت: این غرفه‌ها از شرقی‌ترین نقطه استان یعنی گلوگاه تا غرب در رامسر، در قالب کارهای زنده یا همان ورکشاپ صنایع‌دستی، سوغات و گل‌وگیاه بومی استان تولید، عرضه و فروش دارند و برخی بازارچه‌های ما ملی هستند، در نوشهر بیش از 100 غرفه داریم.

وی افزود: نمونه دیگر این بازارچه را با 100 غرفه در بوستان ملل ساری داریم که در همین ایام افتتاح خواهد شد. همچنین نمایشگاه‌های مشابه در نور، چالوس، هچیرود و عباس‌آباد بهشهر با حضور هنرمندان اصیل استان برقرار است.

ایزدی با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه و خسران صنعتگران در دو سال گذشته بیان داشت: با شیوع و اثرگذاری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، با کاهش تولید و فروش صنعتگران و هنرمندان روبه‌رو بودیم، با توجه ‌به گسیل شدن مسافران به‌سوی مازندران این پیش‌بینی وجود دارد که تعداد بیشتری از گردشگران به مازندران سفر خواهند کرد، در نتیجه نمایشگاه‌های امسال بهترین جایگاه برای جبران خسارت دو سال گذشته خواهد بود.

وی از برگزاری رویداد ساری 2022 در بهار سال جاری خبر داد و تصریح کرد: گام بلند ما به‌سوی باز زنده‌سازی، برندسازی و تولید در راستای رویداد بین‌المللی ساری 2022 پایتخت گردشگری خواهد بود، این رویداد بسیار برای ما حائز اهمیت و به‌نوعی بحث اعتبار و آبروی استان در میان است، با توجه ‌به این که تولیدات ما توانایی کمی و کیفی لازم برای رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی در عرصه جهانی دارند، این رویداد بهترین فرصت برای سنجش و درخشش هنرمندان ما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه