English

بنادر مسافربری غرب هرمزگان از شنبه تعطیل می‌شود

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی و ممنوعیت تردد سه روزه از 6 تا 8 فروردین ماه در بنادر مسافربری غرب هرمزگان به دلیل وزش تندباد شدید و طوفانی شدن این دریا خبرداد.

بنادر مسافربری غرب هرمزگان از شنبه تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: براساس پیش بینی هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به دلیل وزش تند باد و احتمال بروز طوفان شدید شمال غربی سواحل و بنادر غرب این استان کاملا فعال و دریا مواج خواهد بود، در طی این سه روز بنادر مسافری و گردشگری غرب استان تعطیل می‌شود.
مکی زاده با بیان اینکه این تند باد هر ساله در این ایام  همراه با رگبار بوده و قدرتمند ظاهر می‌شود، بیان کرد: طی بررسی الگوهای هواشناسی این تند باد با سرعتی حدود 50 کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندرلنگه و جزایر غرب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مداومت وزش تندباد، احتمال وجود امواجی با ارتفاع 3 متر در اطراف جزایر، پیش بینی گرد و غبار و دید محدود از سوی هواشناسی، گفت: تمامی این پیش بینی‌ها ضرورت تعطیلی تمامی بنادر مسافری، گردشگری ، صیادی و تجاری طی این سه روز را دو چندان کرده است، از هموطنانی که قصد سفر دریایی در روزهای یاد شده از غرب هرمزگان دارند، نسبت به تغییر زمان  سفر خود برنامه ریزی  کنند.
مکی زاده توصیه کرد: مسافران و گردشگران سفرهای دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی سفرهای دریایی، به منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی از نشستن و چادر زدن در جزایر خالی از سکنه (شیدور، هندروابی، فارور) خودداری کنند.
وی، دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت این تندباد پیش بینی شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: ساکنان و بومیان جزایر غرب استان نیز سریع‌تر نسبت به تامین مواد غذایی و مایحتاج عمومی خود اقدام کنند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک می‌توانند با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه