English

پیام تبریک تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت تحویل سال جدید

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تقارن سال جدید و عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت، ولی عصر (عج) بهانه‌ای برای برقراری ارتباط بیشتر با امام زمان (عج) است.

پیام تبریک تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت تحویل سال جدید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این پیام با تبریک عید نوروز به هم‌میهنان به‌ویژه زائران و مجاوران امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، به تقارن سال جدید و عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت، ولی عصر (عج) اشاره کرد و این تقارن را بهانه‌ای برای برقراری ارتباط بیشتر با امام زمان (عج) دانست.

متن کامل پیام نوروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یا مقلب‌القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

آغاز سال نو را خدمت همه برادران و خواهران گرامی، زائران و مجاوران ارجمند حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ تبریک و تهنیت عرض می‎کنم.

بهار طبیعت امسال مقارن است با بهار حقیقی عالم، یعنی میلاد حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء، و این تقارن را به فال نیک می‎گیریم و خوب است ما هم از این فرصت تقارن سال جدید با میلاد حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) درسی بگیریم، همه شیعیان مشتاق هستند که چشمشان به جمال دل آرام حضرت بقیه‌الله (عج) بیفتد و این سعادت و توفیق را پیدا کنند که چهره مبارک و نورانی، ولی خدا و حجت خدا و خلیفه‌الله را زیارت کنند.

اگر برای ما زیارت چهره مبارک حضرت مقدور نیست، و این توفیق از ما سلب گردیده است، اما راه ارتباط باطنی و قلبی با، ولی خدا در همه زمان‌ها، مکان‌ها و شرایط برای ما مقدور است. ما می‌توانیم با انجام عمل صالح با، ولی خدا و حجت خدا ارتباط برقرار کنیم، ما می‌توانیم با ترک گناهانمان با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کنیم.

عزیزان، هر شیعه‎ای که دشواری، سختی و مشکلی داشته باشد قبل از هرکس امام زمان (عج) متأثر می‎شود؛ یعنی مهربانی، رأفت و دلسوزی امام نسبت به شیعیانشان در حد کمال است، چون انسان کامل هستند.

ما می توانیم با امکاناتی که داریم و قدرتی که خداوند در اختیار یکایک ما قرار داده است، درد دیگران را در حد توانمان برطرف و گره‌گشایی کنیم. به همان میزان که دردی و غمی را از دل یک انسان باایمان برمی‌داریم و او را خوشنود می‌کنیم، به همان میزان امام زمان (عج) خشنود می‎شوند، چون غم او غم امام زمان (عج) است و برطرف کردن غم و غصه او برطرف کردن غصه و درد امام زمان (عج) است.

انسانی که گناه می‌کند، امام زمان (عج) می‌بیند که نتیجه این معصیت چه خذلان و خساراتی برای این شیعه به بار می‌آورد و دل امام زمان (عج) از گناهان و معصیت‎های ما غصه‌دار، محزون و غمگین می‎شود.

پس عزیزان، منتظران و دوستداران امام زمان (عج) کاری کنیم که بر غم‌ها و غصه‌‎های امام نیفزاییم.

امسال سومین سال است که از فیض حضور نائب امام زمان (عج) رهبر عالی‌قدر و معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس محروم هستیم.

هم خود این بزرگوار و هم شیعیان و میلیون‌ها محب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در ایران و سراسر جهان دلشان اینجاست و دوست می‎داشتند سال نو را در کنار مضجع شریف، ولی خدا آغاز کنند؛ لذا ما و همه زائران عزیز به نیابت از رهبر معظم انقلاب و به نیابت از شهدای بزرگوار و امام راحل عظیم الشان و میلیون‌ها عاشق و شیفته این بارگاه قدسی و نورانی به زیارت حضرت نائل می‌شویم و نائب الزیاره همه این عزیزان ان‎شاءالله خواهیم بود و ما نیز این پیام را از سیره رهبر معظم انقلاب دریافت می‌کنیم که همچنان باید مراقب نظام‌نامه‌ها و مقررات بهداشتی باشیم و امیدواریم ان‌شاءالله به برکت امام زمان (عج) این بلا از روی کره زمین برداشته شود.

خدمت همه خانواده بزرگ خدمت، خادمان، خادمیاران، ویلچررانان، کفشداران و همه عزیزانی که در این بارگاه مقدس به‌نوعی به زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) خدمت می‎کنند، خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌‎کنم.

خدمت همه زائران از بابت کمبود‌ها و کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم و شما هم ما را با پیشنهاد‌ها، راهنمایی‎ها و انتقادات خود کمک کنید که در انجام این وظیفه الهی، دینی و انسانی بتوانیم به نحو مطلوب که رضایت حضرت رضا (ع) را در پی داشته باشد، انجام وظیفه کنیم و خدمتگزار شما باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی