English

زائران نیمه شعبان قم از مسائل بهداشتی غفلت نکنند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: زائران نیمه شعبان قم از مسائل بهداشتی غفلت نکنند.

زائران نیمه شعبان قم از مسائل بهداشتی غفلت نکنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در حاشیه بازدید از ستادهای خدمت‌رسانی شهرداری در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: شهرداری تجربه‌های خوبی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان داشته و از دو ماه پیش برنامه‌ریزی‌ها را شروع کرده‌ است.

وی با اشاره به برگزار نشدن مراسم نیمه شعبان در دو سال اخیر دلیل اجرای پروتکل‌های کرونایی افزود: پیش بینی‌ها این بود که امسال شاهد حضور جمعیت عظیمی از مردم در مسجد مقدس جمکران باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: یک نکته مهم در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال این بود که علاوه بر برگزاری باشکوه، مسائل بهداشتی نیز باید رعایت می‌شد.

وی با اشاره به ترافیک سنگین خروج از شهر قم در ظهر نیمه شعبان هر سال تصریح کرد: امسال نیمه شعبان به تعطیلات عید متصل شده است و احتمال ماندگاری برخی از زائران وجود دارد.

سبحانی ثابت با اشاره به آسیب شناسی اقدام‌های سال‌های گذشته شهرداری قم در نیمه شعبان گفت: یکی از اقدام‌های مهم ساماندهی موکب‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) بود که برای این کار سامانه‌ای طراحی شد تا مجوزها صادر شده و چینش درستی صورت بگیرد.

وی افزود: سعی ما این بود که در اجرای این مراسم از کمک‌های مردمی و حضور پرشور مردم استفاده کنیم چرا که ماهیت این جشن‌ها مردمی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مدیریت شهری پشتیبانی در این مراسم‌ها است اضافه کرد: تامین زیرساخت‌ها، تسهیل دسترسی‌ها و تامین پارکینگ از جمله اقدام‌هایی است که به عهده مدیریت شهری در جریان برگزاری این جشن گذاشته شده است.

وی با اشاره به ساماندهی بهتر سرویس‌های بهداشتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در مقایسه با سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: چینش خودروها هم ساماندهی شده است.

سبحانی ثابت بیان داشت: اطراف مسجد جمکران ۱۶ پارکینگ ایجاد شده که چهار مورد مربوط به مسجد و بقیه متعلق به شهرداری و مردم است.

وی گفت: هر منطقه از شهرداری قم در یکی از پارکینگ‌ها مستقر شده و راهنمایی زائران را به عهده گرفته است.

رئیس کمیته اجرایی منطقه سه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم نیز از اصلاح ورودی عوارضی کاشان بااعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال به مناسبت ایام نیمه شعبان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد مسافران و زائران از سمت پایتخت تهران و منطقه سه وارد شهر می‌شوند.

مهرداد روحانی  اقدامات منطقه سه را برای ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروز تشریح کرد و اظهار داشت: با توجه به تداخل اعیاد شعبانیه و جشن‌های ایام نوروز، اقدام‌های به‌صورت هم‌زمان و فشرده انجام شد.

وی منطقه سه را یکی از ورودی‌های اصلی شهر دانست و افزود: بیش از ۹۰ درصد مسافران و زائران از سمت پایتخت تهران و منطقه سه وارد شهر شده و یکی از کارهایی خوبی که امسال انجام شد، اصلاح رمپ ورودی عوارضی کاشان به سمت بلوار سردار سلیمانی بود.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم نیز گفت: با استقرار 430 چشمه سرویس بهداشتی اطراف مسجد مقدس جمکران و مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تعداد سرویس‌ها نسبت به گذشته 27 درصد افزایش داشت.

سید محسن میرهادی در حاشیه بازدید از ستادهای خدمت‌رسانی شهرداری قم در نیمه شعبان اظهار داشت: مجموعه شهرداری قم از یک ماه قبل اقدام‌های فشرده‌ای برای آماده سازی پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران را آغاز کرد.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ و پارکسوار مخصوص این ایام گفت: برای آماده‌سازی این اراضی، تسطیح و کوبش خاک انجام شد.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به اینکه پارکینگ‌های آماده سازی شده ظرفیت چهار هزار اتوبوس و ۴۵ هزار خودروی سواری را دارند ادامه داد: تمام پارکینگ‌ها و پارکسوارها بر اساس زمانبندی آماده شده و ستادهای مناطق هشتگانه به صورت ویژه برای مدیریت هر پارکینگ و پارکسوار برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به استقرار نزدیک به ۴۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف مسجد جمکران و مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: از نظر تعداد شاهد افزایش ۲۷ درصدی سرویس‌های بهداشتی بودیم.

میرهادی یادآور شد: نزدیک به ۱۸۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم و اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شده و به زائرین و مجاورین خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: جلسه‌هایی از هفته‌های گذشته با متولیان این سرویس‌های بهداشتی برگزار شده و نکته‌های ایمنی و بهداشتی نیز به آنان یادآوری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه