English

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی:

رهبر معظم انقلاب با هوشمندی مسئله «جهاد تبیین» را مطرح کردند

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمن با سرمایه گذاری‌های بسیار تلاش دارد ذهنیت جامعه را نسبت به اسلام، انقلاب و اعتقادات دینی مخدوش کند و اگر دست دشمن را در میدان تحریف حقایق باز بگذاریم، جریان باطل و تزویر خودش را بر ما حاکم خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب با هوشمندی مسئله «جهاد تبیین» را مطرح کردند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی  در ویژه برنامه جشن نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت، ولی عصر صاحب الزمان (عج)، امسال بهار طبیعت و آغاز سال نو با بهار حقیقی عالم وجود، میلاد با سعادت و نورانی، ولی الله اعظم (عج) همزمان شده است که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

حجت الاسلام مروی در ادامه افزود: به شهادت روایات عصر غیبت، عصر رنج‌ها، محنت‌ها، ابتلائات، امتحانات الهی و سخت‌ترین دوران‌هاست و چه رنجی از این بالاتر که جریان باطل روز به روز قوی‌تر می‎شود و جریان حق در غربت و تنهایی قرار می‎گیرد؛ چه غصه‌ای از این بالاتر که ظالمان، ستمگران و مستکبران عالم روز به روز بر سیطره ظالمانه خود می‌افزایند و جریان حق و مؤمنان را در تنگنا‌های فراوان قرار می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جنایت رژیم آل سعود در شهادت جمعی از جوانان شیعه قطیف عربستان متذکر شد: رژیم جنایتکار آل سعود در چند روز اخیر ۴۱ جوان شیعه را فقط به جرم انتقاد کردن و اعتراض داشتن در سرزمین وحی به شهادت رساند؛ شهادت این جوانان مظلوم بر درد‌های دل امام زمان (عج) می‌افزاید.

وی اظهار کرد: نسبت به اهمیت آشنایی با ویژگی‌های دوران غیبت تأکید داریم و اگر ندانیم در چه عصری زندگی می‎کنیم و این عصر دارای چه خصوصیات و ویژگی‌هایی است، نمی‎توانیم خود را برای ابتلائات، امتحانات و دشواری‌های این دوران آماده و وظیفه خود را در این عصر به درستی ادا کنیم.

حجت الاسلام مروی اضافه کرد: در دوران غیبت خداوند این توانایی، ظرفیت و لیاقت را به انسان‌ها عنایت فرموده تا بتوانند با چشم دل ارتباط قلبی و باطنی با حجت خدا برقرار کنند و راه کسب فیض از، ولی الله اعظم (عج) برای کسانی که دنبال فیض هستند، همیشه مفتوح است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امام زمان (عج) از مشکلات و درد‌های شیعیان غافل نیستند و رنج شیعیان رنج امام، و گناه و معصیت شیعیان غصه آن حضرت است؛ منتظران ظهور و محبان حضرت، ولی عصر (عج) باید از گناه و معصیت پرهیز کنند تا بر رنج‎ها و درد‌های دل امام زمان (عج) افزوده نشود.

وی همچنین اذعان کرد: شیعیان با انجام عمل صالح و ترک گناه و معصیت می‌توانند ارتباط قلبی و باطنی با امام زمان (عج) برقرار کنند و با کمک و گره گشایی از مشکلات زندگی دیگران از غم‎های دل امام زمان (عج) بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: دوران غیبت از شبیه‌ترین دوران‌ها به دوران خلافت مظلومانه امیرالمومنین علی (ع) است و دشمنان بیش از آنکه با شمشیر به نبرد حضرت علی (ع) بروند، با سلاح تزویر و تحریف به نبرد آن حضرت رفتند و باطل را آنچنان موجه و حق را آنچنان مشوه جلوه میدادند که حتی برای خواص هم شبهه ایجاد میشد، بطوریکه بسیاری از شیعیان و سپاهیان امیرالمومنین (ع) آن حضرت را ترک کردند.

تولیت آستان قدس رضوی  گفت: دشمنان امیرالمومنین (ع) در حوزه تزویر و تحریف سرمایه گذاری فراوان کردند، آیات قرآن را نتوانستند تحریف کنند، اما معنای آیات را تحریف می‎کردند و معاویه یکی از اشخاصی بود که در این حوزه از بیت المال مسلمانان بسیار هزینه کرد تا چهره نورانی و مبارک امیرالمومنین (ع) را نزد مردم مخدوش کند.

تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص « جهاد تبیین » اشاره و اینکه رهبر معظم انقلاب به حق و با هوشمندی مسئله «جهاد تبیین» را مطرح می‌کنند، برای این است که ما به سرنوشت دوران امیرالمومنین علی (ع) گرفتار نشویم و حق و باطل را بتوانیم درست تشخیص دهیم.

وی یادآور شد: دشمن با سرمایه گذاری‌های بسیار تلاش دارد ذهنیت جامعه را نسبت به اسلام، انقلاب و اعتقادات دینی مخدوش کند، مقوله تحریف ریشه تاریخی دارد و در طول تاریخ دشمنان دین از سلاح تحریف و تزویر به اهداف شوم خود رسیده‌اند و مردم را با شبه افکنی از مسیر حق باز داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: اگر دست دشمن را در میدان تحریف حقایق باز بگذاریم، جریان باطل و تزویر خودش را بر ما حاکم خواهد کرد همانگونه که در دوران امیرالمومنین علی (ع) این کار را کرد و حاکم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه