English

ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد:

افزایش سفرهای زیارتی به مشهد پس از ۲ سال از شیوع کرونا

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: تمایل مردم برای انجام سفرهای زیارتی به مشهد پس از ۲ سال اشاره افزایش خواهد داشت و امسال در سطح ملی اطلاع رسانی خوبی برای نحوه انجام سفرها صورت گرفت.

افزایش سفرهای زیارتی به مشهد پس از ۲ سال از شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ورود خودروهای سبک و سفر‌های جاده‌ای به این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش یافته است.

حسینی‌ عشرت‌آباد در ادامه تصریح کرد: آمار به دست آمده از ۹ ورودی استان خراسان رضوی نشان می دهد طی بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیون دستگاه خودروی سواری سبک وارد این استان شده‌ است که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال به تعداد ۹.۸ میلیون دستگاه خودرو، ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۲۷.۵ میلیون دستگاه خودروی سواری سبک نیز  از پنج ورودی به شهر مشهد وارد شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: علت اصلی افزایش سفر و ترددهای جاده ای در استان لغو محدودیتهای کرونایی نسبت به پارسال بود البته شرایط مساعد آب و هوایی مشهد و همزمانی برخی تعطیلات و اعیاد مذهبی نیز بر افزایش سفرها به خراسان رضوی تاثیرگذار بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی اظهار کرد: تمایل مردم برای انجام سفرهای زیارتی به مشهد پس از ۲ سال افزایش خواهد داشت و امسال در سطح ملی اطلاع رسانی خوبی برای نحوه انجام سفرها صورت گرفت و همین ثبات در دستورالعمل ها تصمیم گیری مردم کشورمان برای سفر به مشهد را راحت تر کرد.

حسینی در خاتمه یادآور شد: سفرهای درون استانی در روزهای پایانی سال افزایش خواهد داشت و امسال مردم می خواهند آیین نوروز را مانند قبل از شیوع کرونا برگزار کنند لذا شاهد افزایش قابل توجه سفرهای بین استانی به ویژه به مقصد مشهد برای خرید و برگزاری مراسم در اعیاد پیش رو هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه