English

محسن ذبیحی:

تعریف الگوهای مصرف با هدف توسعه عدالت اجتماعی در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: از مجموع مشترکان خانگی این شرکت تنها ۶ درصد مشمول تغییر تعرفه برق می‌شوند که این تغییر در قبوض جدید لحاظ شده است.

تعریف الگوهای مصرف با هدف توسعه عدالت اجتماعی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن ذبیحی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تغییرات تعرفه‌های برق و تعریف الگوهای مصرف که از ابتدای بهمن ماه با هدف توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی عادلانه از یارانه انرژی رخ داده است.

ذبیحی در ادامه این خبر اضافه کرد: از مجموع مشترکان خانگی این شرکت تنها ۶ درصد مشمول تغییر تعرفه برق می‌شوند که این تغییر در قبوض جدید لحاظ شده و الگوی تعیین شده (۲۰۰ کیلووات در ماه‌های غیر گرم و ۳۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم) است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: مشترکانی که میزان مصرف برق آنان معادل الگوی تعیین شده و یا کمتر از آن باشد، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد و این افزایش قیمت صرفا برای مشترکان پرمصرف که سهم بیشتری از یارانه‌ها دارند، تعیین شده تا قیمت برق را به نرخ نزدیک به واقعیت پرداخت کنند.

وی همچنین متذکر شد: یارانه برق مشترکانی که بیشتر از الگو از برق استفاده می‌کنند، مطابق قانون کاهش خواهد یافت و به عبارت دیگر هزینه مصرف فراتر از الگوی این مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

ذبیحی با اشاره به الگوی مصرف برق افزود: بر این اساس مشترکان خانگی که ۲ برابر الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند و هزینه مصرف برق آنان ۲.۵ برابر می‌شود و مشترکانی که بیشتر از ۲ برابر الگوی تعیین شده برق مصرف کنند، هزینه مصرف آنان تا ۳.۵ برابر افزایش می‌یابد و البته این افزایش شامل مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: از مجموع مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ مشترک مصرف متعادل، ۲۲۰ هزار مشترک کم‌مصرف و ۷۰ هزار مشترک پرمصرف هستند.

وی همچنین اظهار کرد: معمولا در ماه‌های گرم سال شاهد افزایش مصرف برق هستیم و می بایست از راهکارهای مدیریت مصرف برق استفاده کرد و می توان از تنظیم سیستم‌های سرمایشی روی دمای آسایش، سرویس و بهینه‌سازی کولرهای گازی و آبی، استفاده از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در تامین برق نام برد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در ادامه گفت: استفاده از لوازم برقی با برچسب انرژی بالاتر و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک از ساده‌ترین روش‌هایی است که رعایت آن‌ موجب کاهش مصرف برق و هزینه برق در سبد خانوار خواهد شد.

وی یادآور شد: به شهروندان در خصوص استفاده از نرم‌افزار اپلیکیشن برق من برای تسریع در دریافت خدمات این شرکت توصیه می شود و مشترکین علاوه بر امکان دریافت تمام خدمات خود به صورت غیرحضوری می‌توانند با تعیین پله مصرف در و رعایت آن تا پنج درصد تخفیف در قبض ماهانه خود برخوردار شود.

ذبیحی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: به همین منظور علاوه بر انجام تبلیغات گسترده محیطی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی برای تمام مشترکان پیامک و لینک نصب اپلیکیشن ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه