English

مدیرکل کمیته امداد امام استان اصفهان خبر داد:

تحقق صد در صدی برنامه اشتغال سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان اصفهان / ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۱۶ هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد امام استان اصفهان از تحقق صد در صدی برنامه اشتغال سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان اصفهان خبر داد.

تحقق صد در صدی برنامه اشتغال سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان اصفهان / ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۱۶ هزار مددجو

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع در جلسه تبیین عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی و ایجاد فرصت های شغلی سال آینده با حضور دکتر فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام گفت: امسال با یاری خداوند و تلاش امدادگران در کمیته امداد استان اصفهان تعداد ۱۶ هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی تحقق یافت.

وی با ارائه گزارش عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: امسال با ایجاد ۱۶ هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی، از مسیر راهبری شغلی ۵ هزار و ۴۲۳ مورد، هدایت شغلی ۷ هزار و ۱۰۳ اشتغال و از طریق کاریابی ۳ هزار و ۸۶۹ مورد اشتغال برای مددجویان، در واقع تحقق صد در صدی تعهد فرصت شغلی فراهم شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طرح راهبری شغلی به ارتقای کیفیت مشاغل و ایجاد درآمد پایدار کمک می کند، گفت: با این هدف، امسال یک تیم نظارتی با حضور متخصصان حوزه های مختلف شغلی از بین ۷۰ راهبر معرفی شده ۶۳ راهبر را مورد تایید قرار داد.

وی با بیان اینکه در برنامه سال، ایجاد ۲۷ مرکز نیکوکاری تخصصی در نظر گرفته شده بود، افزود: برای مردمی کردن برنامه اشتغال با حضور خیران کارآفرین و نیک اندیشان اصفهانی و با هدف تقویت فرهنگ کار، ۳۴ مرکز نیکوکاری تخصصی در این حوزه راه اندازی شده است.

کریم زارع در این جلسه با اشاره به برخی طرح های اشتغال، بیان داشت: امسال با هم افزایی سازمان بسیج ۷۴ طرح نیروگاه خورشیدی اجرا شد، همچنین با هدف احیای صنعت فرش، با نقشه های نائینی، اصفهانی و یلمه در ۶ ماهه دوم سال ۴۱۸ متر فرش تولیدی مددجویان به فروش رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان درخواست کرد؛ به منظور تحقق فرصت شغلی تعریف شده در سال آینده ضروری است، شبکه و شعب بانکی در شهرستان های کم برخوردار، تقویت و توسعه یابد و شرایط تسهیل ضمانت در پرداخت وام مددجویان توسط بانک های عامل در مراکز پیگری شود.

فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این جلسه به برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی استعدادهای برتر در میان فرزندان مددجو و مهارت آموزی  و ترغیب فرزندان بیکار برای ورود به عرصه اشتغال، همچنین ایجاد مشاغل خرد و خانگی در امتداد کسب و کارهای بزرگ، توسعه اشتغال در مسیر کاریابی و ارتقای کیفیت مشاغل با درآمد پایدار، می تواند زنجیره فقر را قطع کند.

کمیته امداد اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه