English

کریم زارع:

کمیته امداد اصفهان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد

سرپرست کمیته امداد اصفهان گفت: کمیته امداد استان اصفهان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد.

کمیته امداد اصفهان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع در دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به نقش کمیته امداد در کاهش آسیب های اجتماعی بیان داشت: جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و کاهش حاشیه نشینی، کمک به سلامت اجتماعی، تسهیل اشتغال نیازمندان، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و ترویج و گسترش فرهنگ انفاق و نوع دوستی از مهمترین مواردی است که خدمات کمیته امداد تاثیر مثبت و ملموسی در آنها داشته است.

وی افزود: بیش از ۱۱۰ هزار خانوار در سراسر استان از خدمات کمیته امداد مانند مستمری ماهیانه، بیمه درمانی، کمک هزینه ازدواج، جهیزیه و تحصیل، دوره های آموزشی و حرفه آموزی، تسهیلات اشتغال و خدمات فرهنگی و زیارتی بهره مند هستند.

زارع با تاکید بر تاثیر متقابل نیازمندی و معضلات فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: کمیته امداد استان اصفهان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بخشی از کارکنان دستگاه قضایی استان در طرح های اکرام ایتام و فرزندان محسنین، عنوان کرد: هم اکنون طرح جدیدی برای افزایش حامیان این فرزندان نیازمند توسط کمیته امداد پیگیری می شود که بر اساس آن هر کارمند می تواند حامی ایتام و فرزندان نیازمند شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سابقه روشن کارکنان دادگستری استان در زمینه خیر و احسان شاهد مشارکت گسترده آنها در این طرح جدید و خداپسندانه نیز باشیم.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در انتها گفت: بیش از ۳۰۰ مددجوی اصفهانی در سال جاری تا کنون با همکاری دادگستری استان و بر اساس تبصره ماده پنج قانون حمایت از خانواده و تبصره ماده ۵۰۵ آئین دادرسی مدنی از پرداخت هزینه دادرسی معاف شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد تماما معنوی است، تاکید کرد: خدمات این نهاد نقش موثری در امنیت جامعه نیز بر عهده دارد.

محمدرضا حبیبی گفت: بسیاری از مشکلات از جمله مباحث مربوط به امنیت عمومی، طلاق و اعتیاد در صورت رسیدگی نشدن به نیازمندان، تشدید می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه