English

نادرالاصلی:

لزوم توانمندسازی مناطق شهری اصفهان/ تدوین سند جامع برای اشتغالزایی

​رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معضل امروز جامعه اشتغال و توانمندسازی است، در این عرصه یک نوع نگاه مد نظر رهبری در بحث اقتصاد وجود دارد که طی سال‌های گذشته متأسفانه سمت‌وسوی اجرایی نگرفته است؛ در واقع در زمینه اقتصاد مقاومتی نتوانستیم یک رهرو خوبی باشیم.

لزوم توانمندسازی مناطق شهری اصفهان/ تدوین سند جامع برای اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  مجید نادرالاصلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در جمع اعضای شورای شهرستان اصفهان، اظهار کرد: سیاست و اولویت مدیریت شهری انجام برنامه‌های مشترک با مشارکت گروه‌ها و شوراهای مختلف است و در این راستا کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر این اهتمام را دارد که مشکلات را با هم‌افزایی و مشورت با کارشناسان رفع کند.

وی افزود: بر خود لازم می‌دانم که جلسات مشترک بیشتری با شورای شهرستان برگزار کنیم، زیرا می‌توانیم مسائل مختلف را با هم‌افزایی مشترک پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معضل امروز جامعه اشتغال و توانمندسازی است، در این عرصه یک نوع نگاه مد نظر رهبری در بحث اقتصاد وجود دارد که طی سال‌های گذشته متأسفانه سمت‌وسوی اجرایی نگرفته است؛ در واقع در زمینه اقتصاد مقاومتی نتوانستیم یک رهرو خوبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ردیف اعتباری خوبی برای توانمندسازی، اشتغال، حوزه آب، مدیریت منابع و مصارف ذیل کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار اختصاص داده شد.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه کار کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار اجرایی نیست، بلکه هدایت و سیاست‌گذاری است، اظهار کرد: نوع نگاه ما فراتر از بخشی‌نگری و موازی‌کاری است، در این راستا انتظار ما در کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر این است که نگاهی متفاوت به مسائل برای حل مشکلات معیشت و اشتغال مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده ۱۵ میلیارد تومان بابت توانمندسازی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اختصاص داده شده است که مختص سیاست‌گذاری است و همچنین ۲۵ میلیارد تومان برای حوزه آب، مدیریت منابع و مصارف و پنج میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ و رسانه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید به سمت تحقق توانمندسازی مناطق شهری حرکت کنیم، گفت: هدف ما این است که با تدوین سند جامعی در حوزه توانمندسازی و اشتغالزایی ، بهترین بستر را فراهم کنیم، این جای تأسف است که می‌شنویم مردم روستا به دلیل نبود شغل به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید هر روستا یک برند و نشان خاصی داشته باشد، گفت: به عنوان مثال شهر ملایر را با نشان منبت‌کاری می‌شناسند، البته در این راستا انگیزه‌شناسی مردم محلات، رسالت همه مسئولان است.

نادرالاصلی افزود: باید به این فکر باشیم که چگونه می‌توانیم باعث توسعه روستا و محله خود شویم، بر این اساس بررسی نیازهای شهر باید به نحو صحیح و عمیق انجام شود تا مطابق آن تولید محصول صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تاکید ما در این جلسه بر موضوع هم افزایی همه نهادها و مسئولان اعم از استانداری، بخشداری، شوراهای شهرستان برای رفع معضل توانمندسازی و اشتغال افراد است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای ۲۰۰ برند صنایع دستی است و این ظرفیت باید به کمک اشتغال زایی مردم اصفهان بیاید، گفت: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی و همراهی است؛ در واقع ایجاد انگیزه برای کارجو در مرحله اول و سپس آموزش و تربیت در مراحل بعدی باید مدنظر قرار گیرد.

مجید نادرالاصلی با تاکید بر اینکه باید نشان و برند خود را در چند شغل خاص در سطح کشور تثبیت و سپس بر روی اشتغال تمرکز کنیم، افزود: می‌توانیم در موضوع اشتغال‌زایی از ظرفیت بنیاد علوی، ستاد فرمان اجرایی امام، کمیته امداد و اداره کار استفاده کنیم؛ در این میان پرداخت وام آخرین مرحله در اشتغال زایی است، در واقع ابتدا با ایجاد انگیزه، آموزش و حمایت افراد کار را آغاز کنیم.

عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: امروز ما وظیفه سیاست‌گذاری و تسهیل بستر اشتغال‌زایی را برای افراد جامعه داریم، اصفهان در گذشته به صنایع خوشه‌ای معروف بوده است و این مدل باید امروز پیاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه