English

شهردار مراغه:

سرانه فضای سبز شهر مراغه به ۱۵ متر افزایش می یابد

شهردار مراغه گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده مدیریت شهری، سرانه موجود فضای سبز در شهر مراغه به بیش از ۱۵ متر افزایش خواهد یافت.

سرانه فضای سبز شهر مراغه به ۱۵ متر افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد مقتومی در آیین روز درختکاری اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای سبز شهری مراغه حدود ۱۴.۲ متر مربع ‌و در مقایسه با سرانه استانی رقم مناسبی است.

وی ادامه داد: با این وجود تلاش خواهد شد که به همت دستگاه های خدمات رسان و همکاران مدیریت شهری این میزان به ۱۵ متر مربع و به سطح استاندارد کشوری و بین المللی ارتقا یابد.

شهردار مراغه با بیان اینکه آب و خاک به عنوان محیط زیست جامعه، منشا حیات بشری است گفت: باید برای حفظ این منابع ارزشمند حیاتی که زمینه ساز توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است، تلاش و اهتمام ویژه ای از سوی شهروندان و نهادهای مسئول انجام شود.

وی افزود: حفاظت از منابع ملی و محیط زیست با فرهنگ سازی مناسب از جمله ترویج فرهنگ درختکاری محقق شده و برگزاری مراسم روز درختکاری فرصتی مناسب برای این منظور است که در سال جاری به نیت یک هزار و ۱۸۸ مین سال میلاد امام عصر (عج) این تعداد درخت غرس و کاشته می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: فضای سبز و منابع طبیعی نقش مهمی در توسعه توسعه اجتماعی و فرهنگی داشته و از این رو باید صیانت از آنها مورد توجه قرار گیرد.

داود اسدیان با بیان اینکه فضای سبز در شهرها موجب ایجاد نشاط روحی و اجتماعی است افزود: در این راستا توسعه فضاهای سبز در مجتمع های مسکونی و اماکن عمومی با بهره گیری از نهال ها و درختان مثمر مورد اهتمام قرار گیرد.

وی ادامه داد:  به همین منظور نیز فرهنگ سازی مناسبی از سوی نهادهای متولی امر در زمینه نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری انجام شود و این امر مستلزم نگاه زیست محیطی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: درختان، کوه ها و فضای سبز منابعی متعلق به آحاد جامعه بوده و آسیب رساندن به آنها زمینه ساز مشکلات عدیده ای برای زندگی مردم خواهد بود.

رضا عسکری افزود: در این راستا و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تمامی آحاد مردم صیانت و حفاظت از فضای سبز، محیط زیست و منابع ملی امری حیاتی و ضروری است.

وی ادامه داد: براین اساس، شهردار و شهروندان وظایف متقابلی در زمینه فضای سبز و محیط زیست زندگی خود دارند، لیکن شهرداری ها برای ایجاد فضای سبز و شهروندان نیز برای حفاظت از محیط زیست رسالتی اساسی دارند.

وی اضافه کرد: شهروندان نباید این گمان را داشته باشند که محیط زیست مسئله ای تجملاتی بوده، بلکه مسئله ای حیاتی است که ارتباط مستقیمی با حیات و زندگی بشری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است همزمان با روز درختکاری ، به صورت نمادین یک هزار و ۱۸۸ نهال درخت به مناسبت سالروز ولادت امام عصر (عج) توسط آحاد شهروندان و مسئولان کاشته شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه