English

جابر غائبی خبر داد:

پلمب ۷۵ باب مغازه قصابی و کبابی در شهرستان پارس آباد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: 75 باب مغازه قصابی و کبابی بدلیل کشتار غیر مجاز دام در جلوی مغازه و عدم توجه به تذکرات متعدد در پارس آباد پلمب شدند.

پلمب 75 باب مغازه قصابی و کبابی در شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جابر غائبی ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: از ابتدای امسال 75 باب مغازه قصابی و کبابی بدلیل کشتار غیر مجاز دام در جلوی مغازه و عدم توجه به تذکرات متعدد و هشدارهای مکرر کارشناسان دامپزشکی با دستور دادستان و همکاری مشترک نیروی انتظامی و دامپزشکی پلمب و تنها در هفته گذشته 9 باب مغازه قصابی در این شهرستان پلمب و از ادامه کار آنها جلوگیری شده است.

وی ضمن تشکر از اهتمام  ویژه دستگاه قضایی و دادستان شهرستان پارس آباد و تعامل و همکاری شبانه روزی با دامپزشکی در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام افزود: با پلمب این واحدها و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها تعداد کشتار دام در کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد نسبت به ماههای قبل بیش از 6 برابر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد می گوید: جهت جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگ سازی نیازمند همکاری و هم افزایی بین بخشی دستگاههای مرتبط حوزه سلامت و امنیت غذایی درجامعه  هستیم که این همکاری در شهرستان وجود دارد و به پشتوانه این همکاریها اجازه نمی دهیم سود جویان و فرصت طلبان تهدید کننده سلامت غذایی مردم با آرامش خاطر  فعالیت کرده و همه متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه را به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

غائبی گفت: در حال حاضر نزدیک به 120 واحد صنفی تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان فعالیت می کنند که از ابتدای سالجاری بیش از 3 هزار و 200 مورد بازدید از این مراکز انجام شده که ماحاصل آن خروج بیش از 25 تن فرآورده های خام دامی از چرخه مصرف و ضبط و امحاء آن است.

وی بیان کرد: در عین حال از معرفی 84 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به علت کشتار غیر مجاز دام و یا عرضه غیر بهداشتی، آلوده و یا تاریخ گذشته محصولات و فرآورده های خام دامی در یازده ماه گذشته به مراجع قضایی خبر داد که در همین مدت 75 واحد عرضه فرآورده های خام دامی پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری شده است.

غائبی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان و شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز و سفید و یا هرگونه فرآورده های خام دامی به مهر بهداشتی دامپزشکی در روی لاشه و نیز به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا تخلفات بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نموده و مطمئن باشند در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و اقدام لازم انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه