English

رییس انجمن کارگران غیررسمی اصفهان:

کارگران و کارفرمایان غیر رسمی خواهان اجرای دستمزد منطقه ای شدند

رییس انجمن کارگران غیررسمی اصفهان گفت: جمعی از کارگران و کارفرمایان غیر رسمی خواهان اجرای هر چه سریعتر طرح دستمزد منطقی برای کارگاه های خرد و کم توان شدند.

کارگران و کارفرمایان غیر رسمی خواهان اجرای دستمزد منطقه ای شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رقیه شهباز اظهار داشت: عدم اجرای طرح دستمزد منطقی گلایه نمایندگان کارگران غیر رسمی و اعتراض آنها در سطح کشور شد و خواهان قانونی شدن طرح مذکور از سوی نمایندگان مجلس شد.

وی بیان کرد: هم اکنون 7 میلیون کارگر غیر رسمی در کشور داریم که با قانونی شدن طرح دستمزد منطقه ای شاهد ایجاد شغل در مناطق محروم خواهیم شد.

رییس انجمن کارگران غیررسمی اصفهان با اشاره به اینکه برخی نهادها با مخالف خود اجرای طرح را به تاخیر انداختند، ادامه داد: تصویب طرح دستمزد توافقی در روستا جهت بهره مندی کارگران غیر رسمی از بیمه، بازنشستگی و رسمی شدن می‌شود.

شهباز افزود: طرح تعیین دستمزد منطقه‌ای کارگران در سال ۱۳۹۹ از سوی تعدادی از نمایندگان به مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل تعیین دستمزد کارگران ارائه شد و الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار است که در جلسه کمیته تعیین دستمزد شورای عالی کار که اخیرا برگزار شد، این طرح مطرح و در حال بررسی است.

رییس انجمن کارگران غیررسمی اصفهان  گفت: در مورد یکی از نتایج تشکیل کمیته دستمزد شورای عالی کار، رئیس کمیته دستمزد کارگری شورای عالی کار گفته بود سال گذشته در رابطه با پرداخت مزد منطقه‌ای مصوبه‌ای داشتیم که قراردادی با مرکز پژوهش سازمان تأمین اجتماعی منعقد کردیم جهت بررسی این موضوع و در جلسه بعدی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش سازمان تأمین اجتماعی نتیجه و دستاوردهای این بررسی‌ها ارائه می‌شود.

کارگران غیر رسمی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • کارگر

    مزد منطقه ای ظلم در حق کارگران میباشد چرا که تورم و گرانی سراسر کشور را فراگرفته است و همچنین حقوق سایر مشاغل بصورت سراسری تعیین میشود نه بصورت منطقه ای!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه