English

خرید عمده میوه تنظیم بازار برای شب عید در خراسان رضوی

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: طبق تصمیم کارگروه مرکزی سازمان تعاون روستایی، برنامه‌ریزی در خصوص زمان‌بندی توزیع و قیمت عرضه میوه تعیین و به استان ابلاغ خواهد شد.

خرید عمده میوه تنظیم بازار برای شب عید در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اعزازی معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: خرید میوه تنظیم بازار برای ایام نوروز به صورت متمرکز از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده است.

اعزازی در ادامه این خبر گفت: خرید میوه تنظیم بازار برای شب عید امسال به صورت عمده در کشور خریداری شده است و تمامی مسایل مربوط به خرید و واریز وجوه به صورت مرکزی انجام می شود، بنابراین سازمان تعاون روستایی در استانها دخالتی در کم و کیف این موضوع ندارد.

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال دو مباشر تامین و توزیع برای موضوع میوه شب عید در نظر گرفته شده است و تامین میوه توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و طبق قرارداد با سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می‌شود  و در بخش توزیع نیز اتحادیه‌های استانی در سراسر کشور مباشر توزیع هستند که شامل حمل ، ذخیره سازی و ارسال به شهرستانها می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: بنابراین اتحادیه‌های استانی و سازمان تعاون روستایی در استانها دخل و تصرفی در خرید گران یا ارزان میوه تنظیم بازار عید امسال ندارند.

معاون سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی متذکر شد: حمل و ذخیره‌سازی سیب در استان به پایان رسیده است و حمل و ذخیره‌سازی پرتقال با توجه به اهمیت کیفیت مطلوب آن زمانبرتر شده و تاکنون دو سوم سهمیه استان از این بابت ذخیره‌سازی شده است.

اعزازی تاکید کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان، برای تنظیم بازار میوه شب عید به ۶۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال نیاز است که اکنون کار ذخیره‌سازی این محصولات در مراحل پایانی است.

وی با اشاره به قیمت و زمان توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان رضوی یادآور شد: طبق تصمیم کارگروه مرکزی سازمان تعاون روستایی، برنامه‌ریزی در خصوص زمان‌بندی توزیع و قیمت عرضه میوه تعیین و به استان  ابلاغ خواهد شد.

اعزازی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان هزار و ۲۰۰ تن پرتقال که از این میزان ۸۰۰ تن پرتقال تامسون و ۴۰۰ تن پرتقال والنسیا است و نیز ۶۰۰ تن سیب درختی که ۷۰ درصد آن سیب زرد و ۳۰ درصد سیب قرمز است، برای عید  ۱۴۰۲ در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه