English

غلام کمالی؛

اعضا و رئیس شورای اسلامی میناب از شفافیت حمایت کنند/بودجه شهرداری میناب منطبق بر واقعیت نیست

عضو شورای اسلامی شهر میناب خواستار شفافیت بیشتر در این نهاد عمومی شد و گفت: بودجه‌ی 180 میلیارد تومانی میناب برای سال 1401 منطبق بر واقعیت نیست.

اعضا و رئیس شورای اسلامی میناب از شفافیت حمایت کنند/بودجه شهرداری میناب منطبق بر واقعیت نیست

به گزارش خبرگزاری موج، غلام کمالی عضو شورای اسلامی شهر میناب با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه تیم شورای اسلامی شهر میناب تیمی باتجربه و منسجم است، اظهار داشت: افرادی که در شورای شهر حضور دارند می‌توانند به شهر کمک کنند و شفافیت یکی از برنامه‌های من برای ورود به شورای شهر بوده است.

دانستن حق مردم است

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون تشکیلات انتخابات و شوراها جلسات شورا باید علنی برگزار شود، عنوان کرد: شفافیت در شورا حق مردم است و افکار عمومی باید بداند چه مسائلی در شورا در حال رخ دادن است.

کمالی با تأکید بر این‌که اعضا به دنبال اجرای قانون هستند و نباید قانون نادیده گرفته شود، افزود: از اول بهمن‌ماه به‌صورت شفاهی و کتبی به رئیس شورای شهر اعلام کردم که جلسات شورا باید علنی برگزار شود اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: برای اینکه جلسات شورا به‌صورت علنی برگزار شود باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود که پیشنهاد‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

اعضا اعلام موضع نکرده‌اند

وی با بیان اینکه تاکنون اعضای شورا نظر مخالف یا موافق خود را در خصوص علنی برگزار شدن جلسات شورای شهر اعلام نکرده‌اند، اظهار داشت: رئیس شورا نیز در این رابطه اقدامی انجام نداده است و با توجه به درخواست‌های مردمی امیدواریم جلسات شورای شهر به‌صورت علنی برگزار خواهد شد.

کسی را برای پشت گرفتن سفارش نکرده‌ام

کمالی با بیان اینکه از شفافیت و قانون‌مداری حمایت خواهم کرد، گفت: به‌شخصه تاکنون شخصی را برای گرفتن پست در شهرداری میناب سفارش نکرده‌ام و واقعاً شورای شهر دخالتی در انتصابات شهرداری نداشته است؛ انتصابات در مجموعه شهرداری بر عهده خود شهردار است و شورای شهر وظیفه نظارت را بر عهده دارد.

آفتی به نام ناآشنایی با قوانین

وی با اشاره به اینکه وظایف شورا در ماده ۸۰ قانون تشکیلات در ۳۴ بند مشخص شده است، عنوان کرد: اکثر شوراها در کشور ما در بُعد نظارتی ضعیف عمل می‌کنند که دلیل آن عدم اطلاع از قوانین و مقررات است و برای اینکه کار نظارت در شورا انجام شود باید تسلط بر قانون داشته باشیم.

شهرداری قراردادهای خود را به شورا ارسال نکرده

وی خواستار شفافیت شهردار میناب در ارائه‌ی عملکرد شهرداری شد و اظهار داشت: شورای شهر باید بر قراردادهای شهرداری نظارت داشته باشد و در این مدت شهرداری قراردادهای خود را ارسال نکرده است و انتظار داریم شهردار قانون را رعایت کند.

به گفته کمالی، بر اساس قانون شهردار باید پانزدهم هرماه عملکرد مالی شهرداری را به شورای شهر ارائه کند که وی پس از شش ماه اکنون عملکرد شش‌ماهه خود را ارسال کرده است.

بودجه شهرداری میناب منطبق با واقعیت نیست

وی سپس در خصوص بودجه سال آینده شهرداری میناب گفت: ایراداتی در بودجه سال آینده وجود دارد و نظر بنده این است که بودجه سال آینده می‌توانست بهتر بسته شود و با واقعیت‌ها منطبق باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر میناب با اعلام اینکه بودجه سال آینده شهرداری میناب ۱۸۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم این بودجه برای شهرداری میناب محقق شود ولی کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده در درآمدهای پایدار واقعیت‌ها دیده نشده است، عنوان کرد: معتقدم از نظر قانونی اجازه این همه افزایش بودجه داده نشده است و باید تناسب پنج سال در بودجه در نظر گرفته می‌شد؛ گمان می‌کنم ‌که هیئت تطبیق با این بودجه موافقت نخواهد کرد ولی زمانی که این بودجه مصوب شود قانون است و خود را ملزم به اجرا آن می‌دانیم.

به عملکرد شورای میناب نمره خوبی نمی‌دهم

کمالی با بیان اینکه این استعداد و ظرفیت در شورای ششم وجود دارد که بهتر عمل‌ کند عنوان کرد: در شورای ششم تجربه، تخصص و تسلط وجود دارد و ما می‌توانیم شاهد مجموعه پویاتری باشیم، امیدواریم در ادامه راه بهتر عمل کنیم و باید اقرار کنم که به عملکرد شورای شهر نمره خوبی نمی‌دهم.

اختلاف‌نظر داریم نه اختلاف

عضو شورای اسلامی شهر میناب گفت: اختلاف‌نظر با اختلاف در درون شورا تفاوت دارد و هرکدام از اعضای شورا نظرهای متفاوتی دارند و من اختلاف‌نظر را باعث پیشرفت میدانم.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر میناب وحدت و انسجام وجود دارد، عنوان کرد: اگر در شورای شهر اختلاف‌نظر وجود نداشته باشد یعنی مرگ شورا اتفاق افتاده است.

کمالی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه در کمیسیون‌ برنامه‌وبودجه صحبت‌های تخصصی انجام می‌شود اما این آمادگی را دارم که جلسات به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران انجام شود اما کمیسیون با صحن شورا متفاوت است.

تصمیم برای شرکت در انتخابات مجلس ندارم

وی در پایان در پاسخ به این‌که تاکنون تصمیمی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته است یا خیر، گفت: بنده شورا را مکانی برای نمایندگی مردم می‌دانم و پای قولی که به مردم دادم ایستاده‌ام و تا این لحظه تصمیمی نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نگرفته‌ام.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه