English

عزیز حبیبی:

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه هشت دانشگاه‌های کشور را کسب کرد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه موفق به کسب رتبه هشت در بین تمام دانشگاه‌های ایرانی و رتبه شایسته ۲ در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه هشت دانشگاه‌های کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عزیز حبیبی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به تداوم حضور این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جوان جهان بر اساس نتایج رتبه‌بندی منتشره توسط موسسه تایمز برای دومین سال پیاپی اشاره کرد و گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های با عمر تاسیس کمتر از ۵۰ سال مدنظر هستند.

وی افزود: برغم افزایش قابل توجه تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از ۲۶ به ۴۱، جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه سه به رتبه ۲ ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲ دانشگاه‌های جوان جهان، دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب رتبه جهانی ۱۵۷ در بین ۷۹۰ دانشگاه از سراسر دنیا شده است که در این رتبه‌بندی دانشگاه علوم و ادبیات پاریس موفق به کسب رتبه نخست جهان شده است.

حبیبی بیان کرد: موسسه تایمز برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا همان شاخص‌های مورد استفاده برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان شامل آموزش (با وزن ۳۰ درصد) ، پژوهش (با وزن ۳۰ درصد) ، ارجاعات (با وزن ۳۰ درصد) ، چشم‌انداز بین‌المللی (با وزن ۷.۵ درصد) و درآمد صنعتی (با وزن ۲.۵درصد) را استفاده کرده است.

وی می گوید: برای این رتبه‌بندی اطلاعات مقالات چاپ شده در بازه زمانی سال های ۲۰۲۰-۲۰۱۶ و ارجاعات به مقالات در بازه سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۱۶ استفاده شده است.

حبیبی تداوم حضور و ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های ملی و جهانی مختلف را حاصل برنامه‌ریزی منسجم مدیران، تلاش دسته‌جمعی اساتید، کارکنان، دانشجویان و حمایت‌های مادی و معنوی مراجع استانی و ملی دانست.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه