English

دستگیری بیش از ۱۷ هزار قاچاقچی و معتاد در خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی بیان کرد: امسال تا پایان دی ماه، هفت هزار و ۹۶۷ عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده و ۶۶ باند مواد مخدر نیز منهدم شده است.

دستگیری بیش از ۱۷ هزار قاچاقچی و معتاد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۳۵ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

صالحی در ادامه اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد کشفیات را  پلیس مبارزه با موادمخدر انجام داده است و طی این مدت بیش از ۱۷ هزار قاچاقچی و معتاد نیز در این استان دستگیر شده اند از این تعداد هفت هزار و ۲۹۰ نفر قاچاقچی و خرده فروش و بقیه معتاد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین امسال تا پایان دی ماه، هفت هزار و ۹۶۷ عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده و ۶۶ باند مواد مخدر نیز منهدم شده است.

وی در ادامه متذکر شد: طی برآوردها حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در استان حضور دارند افزود: از این تعداد بین هشت تا ۹ درصد بانوان هستند و  هفت هزار نفر از این افراد در مشهد حضور دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: تا نیمه نخست پارسال ظرفیت نگهداری و معتادان متجاهر استان هزار و ۸۰۰ نفر بود که ظرف یک سال اخیر به پنج هزار نفر افزایش یافته است.

صالحی یادآور شد: همچنین تا قبل از سال ۹۹ فقط در مشهد امکان نگهداری معتادان متجاهر بود اما هم اینک ۶ مرکز منطقه‌ای در نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گلبهار نیز ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بنا تصمیم مسوولان خراسان رضوی و هماهنگی های انجام شده قرار بر این است که تا پایان امسال تمام معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند و این کار از بهمن ماه شروع شده است و تا کنون حدود نیمی از این افراد جمع آوری شده اند.

صالحی در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سه هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد توسط بهزیستی، سه هزار نفر توسط شهرداری و ۴۰۰ نفر توسط سازمان زندان‌ها مدیریت، درمان و نگهداری خواهند شد و این افراد به وسیله نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی جمع آوری می شوند و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیزات، اماکن و منابع مالی این طرح را تامین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه