English

ابراهیم قلی‌زاده:

دستگاههای کارتخوان تا پایان بهمن امسال تعیین تکلیف می شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی است.

دستگاههای کارتخوان تا پایان بهمن امسال تعیین تکلیف می شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم قلی‌زاده ، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: عدم تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان تا پایان بهمن ماه موجب غیرفعال شدن آنها خواهد شد که مودیان باید تا پایان بهمن ماه به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی مراجعه و تکلیف کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشخص کنند.

وی افزود: بحث تعیین تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان جهت دریافت مالیات نیست و ملاک دریافت مالیات از کار‌ت‌خوان‌ها تعداد تراکنش نیست بلکه مالیات را ما از سود مودیان مالیات دریافت می‌کنیم وگرنه در بحث تعیین و تکلیف، شفاف سازی مطرح است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: باید فرهنگ مالیاتی در جامعه نهادینه شود که خوشبختانه فرهنگ تمکین داوطلبانه در استان اردبیل نهادینه شده و به جرات می‌توان گفت بیشتر مودیان مالیاتی اردبیل خوش حساب هستند.

قلی زاده بیان کرد: از اول سالجاری در استان اردبیل ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده که از این مبلغ ۸۲۴ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی بود که باید در سطح استان وصول می‌کردیم که با رقم وصولی تا به امروز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی مالیات وصولی استان در سالجاری ۳۴ صدم درصد کل وصول کشور است و وصول مالیات در اردبیل با کشور به جز مالیات حقوق کارکنان با وصول مالیاتی کشور مطابقت دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ۲۰ درصد از مالیات وصولی استان را به مربوط به  اشخاص حقوقی غیر دولتی، ۲۳ درصد از کل وصول را مربوط به حقوق کارکنان ، ۹ درصد مالیات را مربوط به مشاغل دانست و گفت: همچنین ۳۳ درصد مالیات وصولی سالجاری مربوط به مالیات غیر مستقیم است.

قلی زاده گفت: در ۱۰ ماهه امسال‌، ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری جهت عمران و آبادانی پرداخت شده که این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال گذشته، ۷۲ میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده به شهرداری تحویل داده شده بود که این مبلغ نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: استان اردبیل در بحث وصول مالیاتی در بین ۴۲ استان در جایگاه ۲۰ قرار گرفت و این یعنی مودیان مالیاتی در اردبیل خوش حساب هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل می گوید: ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم که ۷۰ درصد آن جزء کارت‌های بازرگانی و جرایم است که برای وصول این معوقات جلسات متعددی برگزار شده و اقدامات وصول تا نتیجه‌گیری ادامه خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه