English

حسین دماوندی نژاد:

دامداران بدلیل کاهش نزولات آسمانی، سال بسیار سختی خواهند داشت

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بخش اعظمی از علوفه دام دامداران از مراتع تامین می‌شود و آنها به دلیل همین فقر منابع، دچار مشکل شدند.

دامداران بدلیل کاهش نزولات آسمانی، سال بسیار سختی خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی عنوان کرد: با توزیع نهاده‌های دامی در بین واحد‌های صنعتی و دامداران خرد روستایی، تلاش می‌کنیم تا مشکلات دامداران برطرف شود.

دماوندی نژاد این سخنان را در بازدید از بزرگترین مجتمع دامپروی خراسان رضوی در شهر  سیدآباد شهرستان چناران بیان کرد و ادامه داد: سال۱۴۰۰ به دلیل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی، سال بسیار سختی برای دامداران است؛ چراکه بخش اعظمی از علوفه دام دامداران از مراتع تامین می‌شود و آنها به دلیل همین فقر منابع، دچار مشکل شدند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین تصریح کرد: این مجموعه به عنوان یک مزرعه الگویی در سطح کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد و قرار است با حضور کارشناسان متخصص این مجموعه، پشتیبانی لازم از واحد‌های دام سبک روستایی صورت بگیرد.

شایان ذکر است که: در این بازدیدمهندس محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس محسن مه آبادی فرماندار چناران، مهندس سیدرضا ماه نگار رئیس جهاد کشاورزی چناران و داوود احمدپور بخشدار سیدآباد وی را همراهی می‌کردند.

این مجموعه با تکمیل ظرفیت و راه اندازی واحد‌های فراورده‌های لبنی و خوراک دام طی دو سال آینده، با ۱۰۰درصد تولید و رسیدن به ظرفیت ۵۰هزار دام سبک از نژاد فرانسوی، زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم خواهد کرد و در خردادماه سال آتی افتتاح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه