English

بومی‌سازی ۹۰ درصد قطعات صنعت فولاد کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن بیان این‌که امروز به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم، افزود: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور ساخته می‌شود.

بومی‌سازی 90 درصد قطعات صنعت فولاد کشور

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد یاسر طیب نیا» مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بزرگ فولادی در هرمزگان بیان داشت: شعار «توسعه فولاد مبارکه به وسعت ایران» با قوت بیشتری پیش می‌رود و ما مصمم‌تر از پیش در این مسیر گام بر خواهیم داشت.

وی ضمن بیان این‌که قبل از انقلاب اسلامی صنعت فولاد در جایگاه سی و پنجم جهان قرار داشت، افزود: هم‌اکنون به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم.

طیب نیا ضمن اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ی صنعت فولاد کشور، اظهار داشت: ظرفیت‌ فولادی ایران حدود ۴۵ میلیون تن در روز است و در این راستا قادر خواهیم بود که به رتبه‌های برتر جهانی دست پیدا کنیم.

وی صنعت فولاد را صنعتی زیر بنایی خواند و اضافه کرد: در شکل‌گیری و موفقیت این صنعت نیروی انسانی متخصص، کارگران، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاران سهمیم هستند و تمام این پازل باید در کنار یکدیگر تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن اشاره به این‌که در گذشته تمام قطعات بزرگ و کوچک صنایع فولادی از خارج کشور به ایران وارد می‌شد، بیان کرد: در چند سال اخیر نیروهای انسانی به خارج از کشور رفتند و با آموزش در حوزه صنعت فولاد متخصص شدند و هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور توسط متخصصان صنعت فولاد ایران ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده خودکفایی کشور در حوزه صنعت فولاد است و اگر در برخی موارد همچنان به سایر کشورها وابسته هستیم متخصصان ما در این حوزه باید تلاش بیشتری داشته باشند.

طیب نیا در پایان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور را رفع محرومیت و اشتغال‌زایی دانست و افزود: توسعه مدنظر ما بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی است و هم‌اکنون برای ارتقا صنعت فولاد باید دیدی فراتر از منطقه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه