English

با تلاش مخابرات منطقه اصفهان انجام شد؛

بهره برداری از طرح جدید فیبر نوری در شهرستان خوانسار

پروژه اتصال خیابان شهدای شهرستان خوانسار به شبکه فیبر نوری مخابرات، به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح جدید فیبر نوری در شهرستان خوانسار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در راستای تاسی به اصول ارزشمند ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با تلاش برخاسته از صداقت و ایثار کارکنان اداره مخابرات خوانسار و با همکاری مسئولین ارشد مخابرات منطقه، طرح شبکه فیبر نوری خانگی (FTTH) در خیابان شهدا، کوچه شهید هاشمی نژاد و کوچه قائم  اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این طرح که با اجرای قریب به دو هزار متر فیبر نوری  به بهره برداری رسیده، ایجاد زیرساخت شبکه فیبر نوری را در پی داشته و امکان استفاده شهروندان از فناوری های نوین مرتبط با آن به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه ها و مصرف بهینه منابع را فراهم نموده است.

فیبر نوری سریع ترین روش اتصال به اینترنت برای کاربران خانگی است با این حال همچنان در مقایسه با فناوری های اینترنت ثابت دیگر از جمله ADSL و VDSL گستردگی کمتری دارد.

از مزیت های مهم فیبر نوری نسبت به استانداردهای DSL، سرعت متقارن (سرعت آپلود و دانلود یکسان) است. علاوه بر این بر خلاف ADSL و VDSL که بسیار به فاصله کاربر از مرکز خدمات مخابرات حساس هستند، فیبر نوری را می توان در فواصل بسیار طولانی تر و بدون نگرانی از افت سرعت شدید یا تأخیر بیش از حد به کار برد.

بر خلاف کابل های فلزی معمول که نویز بر آنها تأثیر شدید می گذارد، فیبر نوری از هر گونه نویز و تداخل در امان است. طول عمر بسیار طولانی و استهلاک کم، از دیگر مزایای فیبر نوری نسبت به کابل های مسی شبکه یا تلفن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی