English

گزارش عملکرد اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال مخابرات اصفهان منتشر شد

گزارش عملکرد مربوط به فعالیت اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال ( فیبر نوری) مخابرات منطقه اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون، منتشر شد.

گزارش عملکرد اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال مخابرات اصفهان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال ( فیبر نوری) مخابرات استان اصفهان شامل سه واحد نگهداری، واحد نصب و عملکرد فنی و آزمایش اپتیکی می باشد که ضمن نگهداری بیش از 13 هزار کیلومتر فیبر نوری در سطح استان، عملیات نصب و راه اندازی کلیه طرح های جدید OCDF را نیز انجام می دهد.

از جمله اقدامات این اداره از ابتدای سال لغایت آذرماه 1400 می توان به 254 مورد رفع خرابی، 49 مورد اصلاح، بازسازی و بهینه سازی شبکه فیبر، 50 مورد پیشگیری از وقوع خرابی و کابل یابی در واحد نگهداری این حوزه

و انجام 281 طرح جدید، شامل 104 مورد طرح های تانوما FTTH،53 مورد سرویس های دیتا،44 مورد سرویس های اختصاصی،13 مورد برقراری ارتباطات مایکروویو،

44 مورد طرح های سایت های موبایل،23 مورد طرح های ONU در واحد نصب،

و همچنین 53 مورد آزمایش و تحویل اپتیکی،25 مورد تحویل مقطعی،

8 مورد تحویل موقت و 21 مورد تحویل قطعی در واحد عملکرد فنی و آزمایش اپتیکی اشاره کرد.

گفتنی است این اداره موفق به کسب رتبه اول مدیریت عملکردی برای دومین سال متوالی با امتیاز 98.2 در بین 30 اداره زیر مجموعه معاونت شبکه استان اصفهان در سال 1400 گردیده است.

لازم به ذکر است، پرسنل این اداره با وجود تمام کاستی ها و در شرایط سخت کرونایی به این مهم دست پیدا کرده اند.

کابل های فیبر نوری سرعت انتقال داده بسیار بالایی دارند و در مقایسه با کابل های مسی از پهنای باند بسیار بالاتری پشتیبانی می کنند. انتقال اطلاعات از طریق نور در این فناوری، اختلال ارتباطی را به حداقل می رساند و باعث می شود نور بدون نیاز به تقویت سیگنال به راه خود ادامه دهد. بنابراین استفاده از کابل های فیبر نوری می تواند جایگزین مناسبی برای کابل های قدیمی مسی باشد.

از کاربردهای فیبر نوری می توان به : راه اندازی سامانه اینترنت، شبکه های رایانه ای، جراحی و دندانپزشکی، برقراری تماس تلفنی بدون تاخیر و کاربرد در صنایع حساس نظامی و فضایی اشاره کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه