English

محمد حسن درخشان:

بهورزان در دوران شیوع کرونا نقش مهمی در مناطق روستایی داشتند

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هر بهورز در تماس یا مراجعه به در منازل روستاییان زیر پوشش خود مبادرت به غربالگری و شناسایی افراد با علایم مشکوک به کرونا کرده و آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم را ارائه می‌کند.

 بهورزان در دوران شیوع کرونا نقش مهمی در مناطق روستایی داشتند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ بهورز در خانه‌های بهداشت ‌مناطق زیرپوشش این دانشگاه، مراقبت از سلامت روستاییان را بر عهده دارند.

درخشان در ادامه افزود: ۹۰۰ خانه بهداشت در روستاهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که این بهورزان حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی و شهرهای کوچک را زیر پوشش خود دارند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنها در روستاها و بقیه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی ساکن هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم آنان میادآور شد: اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیردار در روستاها، مراقبت از مادران باردار و شیرده، واکسیناسیون کودکان، آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها را از وظایف بهورزان در خانه‌های بهداشت عنوان کرد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: هم اکنون ۷۵ درصد بهورزان فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زن و کمتر از  ۲۵ درصد آنها مرد هستند.

درخشان تاکید کرد: نقش بهورزان در دوران شیوع کرونا و مهار این ویروس در مناطق روستایی بسیار مهم بوده است و هر بهورز در تماس یا مراجعه به در منازل روستاییان زیر پوشش خود مبادرت به غربالگری و شناسایی افراد با علایم مشکوک به کرونا کرده و آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: تلاش پزشکان خانواده و فعالیت مستمر بهورزان در کاهش رفت و آمد و تردد در روستاها و اجرای بهتر فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی از جمله عوامل تاثیرگذار در کنترل کرونا بوده است.

درخشان در خاتمه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از  ۹ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته علوم پزشکی مختلف و دارا بودن حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی اکنون به عنوان قطب پزشکی شرق کشور به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه