English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

اساتید دانشگاه به دنبال حل مشکلات باشند و بهانه تراشی نکنند

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید به دنبال حل مشکلات باشند نه اینکه بهانه‌ تراشی کنند و لذا باید در مقام پاسخگویی برآیند و خود به مشکلات دامن نزنند.

اساتید دانشگاه به دنبال حل مشکلات باشند و بهانه تراشی نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی صبح امروز یکشنبه در نشست با جمعی از روسا،   اساتید و کارکنان دانشگاه های استان کردستان در کردستان اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه باید دو جوشش داشته باشد یکی در زمینه علم و پژوهش است که در سال های اخیر روند کندی یافته است و باید به آن سرعت بخشید.

وی دومین ویژگی و جوشش دانشگاه در نگاه رهبر معظم انقلاب را آرمانخواهی و آرمان‌گرایی برشمرد و افزود:  انقلاب اسلامی را سه صنف به سرانجام رساندند که اولی بازاریان بودند، قشر دیگر طلاب و روحانیون حوزه علمیه و بخش عمده و تاثیرگذار نیز دانشگاهیان بودند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با انتقاد از روند کند آرمان خواهی و آرمان‌گرایی در دهه اخیر تاکید کرد: آنچه که در بحث دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیاز به تقویت دارد، خودباوری و اعتماد به نفس است تا دانشجوی ما در مواضعی که دچار سستی و رخوت و بی فایده بودن شده است، به نتیجه قطعی برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: این وظیفه مسوولان دانشگاه ها است تا با تبیین زمینه‌های رشد و پیشرفت، کم‌کاری را کنار گذاشته و امید را جایگزین خلا و بی تفاوتی کنند.

وی با بیان اینکه یک درصد بودجه دانشگاه ها به کار فرهنگی اختصاص دارد، یادآور شد: به فرموده رهبرمعظم انقلاب،  کار فرهنگی وظیفه روسای دانشگاه ها است در کنار آن مسوولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها باید برای تقویت امور فرهنگی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با طرح این سوال که باید بررسی شود اساتید ما چقدر در القای علاقه مندی به کشور و استقلال کشور نقش دارند؟ ادامه داد:  مرکز مطالعات راهبردی در استان فعال شده تا ایده‌های جدید برای پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف را تبیین کند و در کنار این ها شورای دانشگاه باید فعالانه وارد عمل شده و در زمینه استقلال کشور توجه بیشتر دانشجویان را به این مساله معطوف کند.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید به دنبال حل مشکلات باشند نه اینکه بهانه‌ تراشی کنند و لذا باید در مقام پاسخگویی برآیند و خود به مشکلات دامن نزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه قشر فرهیخته دانشگاهی یک قشر زحمتکش است که خدمات آنها برای جامعه ارزش دارد، گفت: مساله مهاجرت که  برخی اساتید به‌سادگی از ان حرف می‌زنند در حقیقت نادیده انگاشت خودشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه