English

مهدی دسینه:

اعتبار سنجی جایگزین ضامن وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان می شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: حذف ضامن وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در هرمزگان در حال اجراست و اعتبار سنجی جایگزین ضامن می شود.

اعتبار سنجی جایگزین ضامن وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اظهار داشت: در راستای تاکید رئیس جمهور و دستور ویژه وزیر اقتصاد و مطابق با بخشنامه جدید وزارت اقتصاد همزمان با سراسر کشور طرح حذف ضامن برای وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در حال حاضر در هرمزگان اجرا می شود و بانک ها موظف به رعایت این بخشنامه هستند.
دسینه اذعان داشت: در طرح حذف ضامن که مشمولان آن در مرحله نخست کارکنان دولتی، مستمری بگیران و بازنشستگان هستند و در این خصوص بانک ها موظف اند از متقاضیان وام های زیر ۵۰ میلیون تومان تنها گواهی کسر حقوق و از متقاضیان وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی گواهی کسر حقوق به اضافه چک یا سفته خود شخص وام گیرنده را بگیرند.
وی عنوان کرد: در این طرح اعتبار سنجی جایگزینی ضامن شده و افراد متقاضی وام باید با مراجعه به سامانه اعتبار سنجی www.mycredit.ir نسبت به میزان اعتبار خود اقدام کنند در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی A و B باشد می توانند بدون ضامن نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: حدف ضامن به این معنی نیست که این برداشت و تفسیر ایجاد شود که از امروز همه افراد جامعه می توانند وام دریافت کنند، زیرا ضوابط پرداخت تسهیلات تغییر داده نشده و برای آن بودجه و اعتبار هم تعیین نشده است و تنها تفاوت ایجاد شده در این است که هر فرد طبق روال همیشگی قوانین بانکی واجد شرایط دریافت تسهیلات شناخته شده باشد دیگر برای دریافت وام خرد، نیازی به ارائه ضامن رسمی نداشته و گواهی کسر از حقوق برای وی کافی خواهد بود.
دسینه ضمن بیان اینکه ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی ملی ،سپه ،مسکن، کشاورزی،صنعت و معدن،توسعه صادرات،توسعه تعاون،تجارت، ملت،صادرات، رفاه، مهر ایران و پست بانک مشمول این طرح هستند خاطرنشان کرد: متقاصیان می توانند بدون ضامن در صورت اعتبار سنجی وام خود را دریافت کنند.
نماینده وزیر اقتصاد در استان ابراز داشت: در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه بعضی از بانک ها اعلام کرده اند که حذف ضامن در قبال سپرده گذاری یا بلوکه شدن بخشی از مبلغ وام یا شرط میزان حقوق بالای ۱۰ میلیون تومانی اجرا می شود، تخلف به شمار می آید و بنابراین  مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به بازرسی خود بانک یا بازرسی اداره کل اموراقتصادی ودارایی استان مراجعه و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه