English

غلامحسین دلبری:

خراسان رضوی، بالاترین میانگین سازش در کشور را داراست

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: ما نمی‌توانیم مستقیما جلو طلاق افراد را بگیریم، اما می‌توانیم با روش‌های علمی و مشاوره احتمال توافق در طلاق را کاهش و میزان سازش زوجین را افزایش دهیم.

خراسان رضوی، بالاترین میانگین سازش در کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: بهزیستی و دادگستری استان تصمیم گرفته‌اند مددکاران و روان‌شناسان مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق را آموزش دهند.

دلبری در ادامه افزود: پیش از این دوره‌های عمومی آموزش برای همه‌ی ۷۵ مرکز مشاوره پیشگیری از طلاق برگزار گردیده و با گذشت زمان و استخراج عمده‌ترین دلایل طلاق، بر آن شدیم که این آموزش‌ها را هدفمند و تقویت کنیم.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات زوجین متقاضی طلاق، مهم‌ترین علل طلاق، خیانت، اعتیاد، خشونت، بیماری‌های روان‌پزشکی، اختلالات جنسی و مهارت‌های ارتباطی عنوان شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در این سال‌ها میانگین سن در هنگام نخستین ازدواج، چه برای مردان و چه زنان، بالا رفته است و بررسی آمار رسمی سازمان ثبت‌احوال ایران می‌گوید که ایرانیان سال به سال کمتر ازدواج می‌کنند، دیرتر ازدواج می‌کنند و سریع‌تر هم از هم جدا می‌شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی متذکر شد: دو متخصص روان‌شناسی بالینی در این کارگاه آموزشی که ۱۷ و ۱۸ بهمن در بهزیستی برگزار می‌شود در خصوص این موضوعات، جدیدترین داده‌های علمی را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهند؛ این دوره آموزشی با توجه به محدودیت‌های جدید کرونایی، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه، میانگین سازش در استان بالاتر از میانگین کشوری است و این به دلیل تجربه‌ی بیشتر روان‌شناسان و مشاوران استان در موضوع طلاق است؛ ما البته نمی‌توانیم مستقیما جلو طلاق افراد را بگیریم، اما می‌توانیم با روش‌های علمی و مشاوره روان‌شناسی و اقدام مددکاری، احتمال توافق در طلاق را کاهش و میزان سازش زوجین را افزایش دهیم.

دلبری در خاتمه خاطرنشان کرد: البته ما تعمدا زمان مشاوره‌ها را کم یا زیاد نمی‌کنیم و این فرایند طبیعی مشاوره است، اما جالب است بدانیم در بسیاری از استان‌ها یا ایالت‌های کشور‌هایی مثل آمریکا که ظاهرا خیلی آزادی‌های فردی در آنجا بیشتر است دادگاه‌ها مستقیما متقاضیان طلاق را بین دو تا شش ماه به دفاتر مشاوره روان‌شناسی ارجاع می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه