English

علی جعفری:

امیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه‌ها در کودکان دارد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد بیان کرد: میزان مراجعه بیماران به این مرکز از زمان شیوع امیکرون ۳۰ درصد افزایش داشته است و علائم امیکرون به بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد.

امیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه‌ها در کودکان دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد در خبری اعلام کرد: افزایش ۳۰ درصد مراجعه سرپایی کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونا به این مرکز تا امروز.

جعفری در ادامه با اشاره به قدرت سرایت اومیکرون گفت: سویه اومیکرون قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد و به همین دلیل میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و درمانگاه‌ها افزایش یافته است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تصریح کرد: بر اساس مطالعه انجام شده ویروس امیکرون ۷۰ برابر بیشتر از سویه دلتا در راه‌های هوایی تکثیر می‌یابد و به همین منظور لازم است که والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: امیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه‌ها در کودکان دارد و به دلیل باریکتر بودن راه‌های هوایی کودکان و تکامل کمتر در صورت ابتلا به امیکرون، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود می‌شود و باعث خس خس سینه و خروسک می‌شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر متذکر شد: به دلیل اینکه سیستم ایمنی ذاتی کودکان قوی‌تر از بالغین است و ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا در کودکان نادر است و علائم امیکرون به بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد و این در حالی است که میزان ابتلا به نوع شدید یا حتی مرگ در کودکان در آنفلوانزا بیشتر از امیکرون است.

جعفری در خاتمه یادآور شد: میزان مراجعه بیماران به این مرکز از زمان شیوع امیکرون ۳۰ درصد افزایش داشته است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به تبع بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی