English

حمیدرضا رجوعی:

تولید رمزارز نیازمند دریافت مجوز از بانک مرکزی و مراجع ذیربط است

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه بی‌دقتی شهروندان در خصوص فعالیت شرکتهای رمزارز، باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران می شود.

تولید رمزارز نیازمند دریافت مجوز از بانک مرکزی و مراجع ذیربط است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا رجوعی رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: به فعالان حوزه رمزارز هشدار داده می شود که قبل از هر فعالیتی، اطلاعات مربوط به شرکت‌های مجوزدار در زمینه بازاریابی شبکه‌ای را در سایت مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صمت بررسی کرده و اصالت قانونی آن شرکت را ارزیابی کنند.

رجوعی در ادامه این سخنان اضافه کرد: متاسفانه بی‌دقتی شهروندان در خصوص فعالیت شرکتهای رمزارز، باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران می شود که در این راستا اخیرا گروهی مالباخته از محل خرید و فروش رمزارز "توکن" از یک شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز، دچار خسارت شده و با مراجعه به این سازمان خواستار رسیدگی به این موضوع شده بودند.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی همچنین افزود: مدیران شرکت مزبور بدون دریافت مجوز از مراجع ذیربط، اقدام به تولید غیرقانونی رمزارز "توکن" کرده و آن را در شبکه خود عرضه نموده بودند که برخی بازاریابان نیز در خرید و فروش این رمزارز فعال شدند، آنان بدون بررسی اصالت نوع فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای مزبور در پلنی که مجوز نداشت، اقدام به خرید رمزارز تولیدی آن کرده بودند که اقدامی غیرقانونی بوده است، در حالی که بازاریابان باید قبل از فعالیت در پلن این شرکت، اصالت آن را از طریق مراجع ذیربط بررسی کرده و بعد اقدام به خرید رمزارز و سرمایه گذاری در این زمینه می کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اطلاعات مربوط به شرکتهای مجوزدار در خصوص بازاریابی شبکه ای در سایت مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صمت به صورت کاملا شفاف و روشن به کل بازاریابان اطلاع رسانی شده است، همه فعالان بازاریابی در کشور دارای پلن های تایید شده بر روی سایتهای شرکتهای بازاریابی بوده و مورد تایید مراجع ذیربط هستند، و اگر شرکت بازاریابی بدون داشتن مجوز و تاییدیه از مراجع ذیربط، پلنی را ارایه کند، هر نوع فعالیت در آن غیرقانونی است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی متذکر شد: شرکت مورد اعتراض که از نوع شرکت بازاریابی شبکه ای و بدون مجوز قانونی است، نسبت به عرضه رمزارز بین بازاریابان اقدام کرده بود که مراجع امنیتی کشور جلو فعالیت این شرکت را گرفته اند و برای مدیران شرکت پرونده قضایی تشکیل شده و تخلفات آنها از سوی مراجع امنیتی در حال پیگیری است، اما هنوز منتج به صدور رای نهایی نشده است.

وی یادآور شد: تولید رمزارز نیازمند دریافت مجوز از بانک مرکزی و مراجع ذیربط است، تاکنون نیز رمزارز کوین مجوز از بانک مرکزی نگرفته که بتواند در کشور فعالیت قانونی داشته باشد، بازاریابان متضرر نیز بدون توجه به اصالت قانونی این رمزارز، سرمایه گذاری کرده و متضرر شده اند و اکنون نیز  معترض هستند.

رجوعی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: رسیدگی به پرونده تخلفات این شرکت در حوزه خراسان رضوی نیست اما دفتر رسمی در این استان دارد، با این حال تخلفات آن از طریق مراجع امنیتی در حال پیگیری است تا پس از حصول نتیجه ضرر و زیان افراد معترض جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه