English

تسلیت آیت الله وحید خراسانی در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله وحید خراسانی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

تسلیت آیت الله وحید خراسانی در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری موج قم ،در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی ، آیت الله وحید خراسانی  در تماس تلفنی، درگذشت آن عالم بزرگوار را به خانواده‌ی معزز ایشان تسلیت گفته و علو درجات آن عالم جلیل القدر را از ایزد منان و همنشینی با حضرت سیدالشهداء (ع) را خواستار شد.

همچنین فرزندان آیت الله وحید خراسانی نیز با حضور در بیت و دفتر آن مرحوم، اظهار تأثر و تألم آیت الله وحید خراسانی  را به خانواده‌ محترم‌شان ابلاغ نمودند.

 آیت الله صافی گلپایگانی دوشنبه هفته جاری  در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست. 

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و  ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است. این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشوده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه