English

همزمان با ایام دهه مبارک فجر صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن ماه، ویژه برنامه های متعددی در قالب بیش از 200 عنوان برنامه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  برنامه های دهه مبارک فجر که بر اساس رکن مهم محله محوری طراحی شده اند، در مناطق 15 گانه اصفهان و محلات آنها با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر مهمترین برنامه های معاونت های مختلف این سازمان است.

رویداد «میدان انقلاب» با مشارکت ۲۱۳ مجموعه فرهنگی

«میدان انقلاب» عنوان یکی از برنامه های ویژه این ایام است که روند برگزاری آن با اعلام فراخوانی در ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف حمایت مالی و تسهیل‌گری در اجرای برنامه‌های مردمی منتشر شد تا به حمایت از مراکز مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، مراکز قرآنی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و... برای اجرای رویدادهای خود در این ایام بپردازند.

به دنبال انتشار این فراخوان، ۲۱۳ مجموعه فرهنگی به اعلام طرح‌ها و ایده‌های خود پرداختند که برنامه‌های آنها با حمایت ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان، از 12 تا 22 بهمن در مناطق و محلات مختلف شهر برگزار می‌شود.

 خانه انقلاب میزبان مثبت 44 می شود

از دیگر برنامه های مهم در این ایام، «مثبت 44» است که ویژه دانش آموزان 12 تا 18 سال بوده و طی 7 روز و در قالب 42 اجرا در خانه انقلاب برگزار می‌شود. این برنامه با استفاده از عناصری مانند نور، صوت، نمایش و... اوقات پرنشاطی را برای دانش آموزان فراهم می کند. هماهنگی برای حضور دانش آموزان در این برنامه و رایزنی با مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان و ستاد جبهه فرهنگی صورت می گیرد.

 تولید کتابچه میدان انقلاب

برنامه دیگری که ویژه روز راهپیمایی 22 بهمن طراحی شده، تهیه کتابچه ای حاوی عکس های امام و رهبری است که به تعداد 25 هزار جلد در روز راهپیمایی میان شهروندان توزیع می شود.

 شهر در زیر سایه پرچم

«به قامت پرچم» عنوان برنامه دیگری است که در قالب رپرتوار اجرای نمایش‌های خیابانی، اجرای آهنگ های انقلابی توسط نوزاندگان سازهای بادی و نورافشانی طراحی شده و از 11 تا 21 بهمن در عرصه های اجتماعی شهر مانند میدان امام حسین(ع)، میدان جلفا، حرم زینبیه(س) و... اجرا می‌شود.

 «سارا چریک» در تالار هنر به صحنه می رود

اجرای دو نمایش به نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی در تالار هنر از دیگر برنامه های این ایام است. نمایش اول «طبل بزرگ زیر پای چپ» نام دارد که در ایام دهه فجر از ساعت 19 تا 20 به صحنه می‌رود. نمایش دوم نیز «سارا چریک» نام دارد که در این ایام هر شب از ساعت 18 تا 19 در این تالار اجرا می‌شود.

 «زاویه دید»تان را با انقلاب تنظیم کنید!

از دیگر برنامه های طراحی شده برای ایام دهه فجر از سوی معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، برنامه «زاویه دید» است که روز 17 بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 در دانشگاه آزاد اسلامی و بهزیستی برگزار می شود. این برنامه به اکران و تحلیل فیلم‌های متناسب با این ایام اختصاص دارد.

 «شهر من» ویژه نوجوانان

«شهر من» برنامه دیگری است که از 16 تا 21 بهمن در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی برگزار می‌شود. این برنامه با مشارکت اداره گردشگری جهت تقویت هویت، تاریخ و ملیت در نوجوانان طراحی شده و با بخش های مسابقه اینترنتی، گردشگری، تولید محتوا و کلیپ سازی همراه است.

 «چرا انقلاب کردیم»؟

برنامه دیگری که از 12 تا 22 بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 در گلستان شهدا برگزار می شود، «چرا انقلاب کردیم» نام دارد که در قالب اجرای نمایش خیابانی و نوبت دهی به مدارس جهت شرکت در برنامه طراحی شده است.

 «اصفهان در انقلاب» در آیینه تصویر

برگزاری سیر نمایشگاهی «اصفهان در انقلاب» عنوان برنامه دیگری است که از 1 تا 22 بهمن از ساعت 9 تا17 در سالن شمع گلستان شهدا برگزار می شود. این سیر نمایشگاهی شامل تابلوهای مراکز و افراد تاثیرگذار اصفهان در انقلاب اسلامی است.

«یادواره شهدای انقلاب»

«یادواره شهدای انقلاب» برنامه دیگری است که روز 14 بهمن از ساعت 15 تا 17 در گلستان شهدا برگزار می شود. معرفی شهدای انقلاب مدفون در گلستان شهدا محوریت اصلی این برنامه را تشکیل می‌دهد.

 «یادها و خاطره ها»

در طول ایام دهه فجر انقلاب، ویژه برنامه ای با نام «یادها و خاطره ها» برگزار می شود که مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل آن را تدارک دیده است. در این برنامه عکس های ابتدایی انقلاب اسلامی در اصفهان به صورت گالری شهری برای شهروندان نمایش داده می شود.

 تابش «نور دانایی» بر شهر

نمایشگاه «نور دانایی» که با مشارکت اداره کتابخانه ها و همکاری انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی تدارک دیده شده، برنامه دیگری است که به نمایش کتاب در زمینه های مختلف و به ویژه معرفی کتاب و روزنامه های انقلابی اقدام کرده است. این نمایشگاه از 12 تا 21 بهمن از ساعت 9 تا 18 در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

 «کتابواره خانواده و کودک»

«کتابواره خانواده و کودک» عنوان برنامه دیگری است که در طول دهه فجر در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود. این برنامه به شکل مسابقه همراه با داوری تصاویر تولید شده توسط شرکت‌کنندگاه، برای عموم شهروندان طراحی شده است.

 روایت بازاری های اصفهان از انقلاب

اما برنامه دیگری که معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تدارک دیده، ارایه روایت پیشکسوتان بازار از سابقه حضور بازاریان در انقلاب اسلامی و تجلیل از آنها است که با نام «روایت بازار و انقلاب» برگزار می شود. این برنامه در طول ایام دهه فجر در عصارخانه شاهی برگزار می شود.

 قدم زدن در «کوچه نقاش‌ها»

«کوچه نقاش ها» آخرین برنامه از این فهرست است که در طول دهه فجر در تالار هنر اجرا می‌شود. این برنامه شامل اجرای تاتر صحنه‌ای با عنوان کوچه نقاش‌ها و با موضوع انقلاب اسلامی است که ویژه عموم شهروندان  می‌باشد.

 اجرای 16 برنامه برای علاقه‌مندان به ورزش

اما معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز برنامه های متعددی را برای رده های سنی مختلف در این ایام تدارک دیده است. از جمله این برنامه ها اختتامیه رقابت های والیبال بانوان(جام افتخار) است که روز 12 بهمن در مجموعه ورزشی امام خمینی در رده سنی آزاد برگزار می شود. برنامه دیگر، جشنواره سحرخیزان است که 12 بهمن در بوستان سعدی از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح در ایستگاه های ورزش صبحگاهی این بوستان برگزار می‌شود.

رقابت های بسکتبال (جام پرچم) برنامه دیگری است که 13 بهمن در مجموعه ورزشی امیرالمومنین از ساعت 15 برگزار می‌شود. رقابت های تکواندو (جام پرچم) نیز 14 و 15 بهمن در مجموعه ورزشی قائمیه از ساعت 8 صبح ویژه رده سنی نونهالان دختر و پسر برگزار می شود.

رقابت های بدمینتون بانوان (جام پرچم) نیز 14 بهمن در مجموعه ورزشی ابرار از ساعت 8 برگزار می شود.

اختتامیه رقابت های فوتبال خاکی، بازی های رایانه ای (اصحاب رسانه) و همایش پیاده روی سه برنامه ای است که روز 15 بهمن ماه به ترتیب در پل هوایی منطقه 10، مجموعه ورزشی وحید و آستان مقدس حضرت زینب برگزار می شود. روز 21 بهمن نیز به دو برنامه با نام همایش پیاده روی همگام با فجر و اختتامیه رقابت های فوتسال پسران (جام پرچم) اختصاص دارد که به ترتیب در محله عاشق آباد منطقه 12 و مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) میزبان شهروندان است.

پس از آن نوبت به اختتامیه مسابقات والیبال پسران (جام پرچم) و اختتامیه رقابت های والیبال پیشکسوتان (جام افتخار) می‌رسد که روز 22 بهمن در مجموعه ورزشی ارغوان برگزار می‌شوند.

«رقابت های جانبازان و معلولین در 6 رشته ورزشی»، «خجسته باد این پیروزی» و «تند و سریع و سالم» هم سه برنامه دیگری است که از سوی معاونت ورزشی و تفریحی در مجموعه ورزشی شهید میثمی، باغ بانوان پردیس، باغ بانوان طلوع و باغ بانوان ناژوان برگزار می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه