English

با دستور رئیس‌جمهوری؛

کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه های رشت تشکیل شد

در پی دستور رئیس جمهوری، کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه های رشت تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در این کارگروه به حضور میدانی رئیس‌جمهوری و بازدید از وضعیت نامناسب رودخانه های گوهر رود و زرجوب اشاره و خاطرنشان کرد: تأکید آیت الله رئیسی در جلسات مختلف سفر روز گذشته به گیلان به احیای تالاب انزلی و این دو رودخانه ارزشمند، نشان از اهمیت بالا برای رفع این مشکل دارد. 
 عباسی افزود: بایستی کارهای اساسی و اصولی در راستای رفع مشکلات این حوزه با تشکیل دبیرخانه کارگروه ویژه صورت گیرد. 
وی اضافه کرد: باید از ورود آلودگی به رودخانه های گوهر رود و زرجوب که بخشی از آن به دلیل شیرابه های سراوان ، شهرک‌های صنعتی، بیمارستان‌ها، فاضلاب خانگی مجتمع مسکن مهر و دیگر اماکن شهر رشت است، جلوگیری تا از این طریق تالاب انزلی نیز احیا شود.
وی گفت: احیای رودخانه ها نه تنها مشکلات زیست محیطی را مرتفع می‌کند بلکه در زمینه ارتقای حوزه سلامت، توسعه کشاورزی و گردشگری و اقتصاد گردشگری موثر است.
استاندار گیلان دستور تشکیل سریع دبیرخانه احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهررود و زرجوب را برای جمع بندی مسائل و مداومت تا حل اساسی مشکل را داد و بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای در راستای اجرای مصوبات سفر با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود که قطعا تصمیمات اثربخشی خواهد داشت. 
وی اظهار کرد: رفع این مشکل و معضل قدیمی، به طور قطع یک خدمت ماندگار برای مدیران انقلابی به یادگار خواهد گذاشت.
در این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات عملیاتی خود را برای احیای تالاب انزلی و رودخانه های گوهر رود و زرجوب ارائه کردند.
کارگروه احیای رودخانه های رشت

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه