English

جعفر شمس:

کنترل و نظارت هوشمند تردد ناوگان باری در هسته مرکزی مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد بیان کرد: هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پرازدحام‌ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه‌سنگین و سنگین می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد.

کنترل و نظارت هوشمند تردد ناوگان باری در هسته مرکزی مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر شمس مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد در خبری اعلام کرد: از نیمه دوم بهمن طرح کنترل و نظارت هوشمند ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین در هسته مرکزی شهر یا همان محدوده قرمز به اجرا گذاشته می‌شود.

شمس در ادامه افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما هوشمندسازی فرایندهای سازمانی و نظارتی است و در همین راستا برنامه‌ریزی و مطالعات متعددی در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها از تعداد بسیار بالای ورود زائران به مشهد از نیمه دوم بهمن طرح کنترل و نظارت هوشمند ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در هسته مرکزی شهر یا همان محدوده قرمز به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مدیریت شهری در خصوص رعایت انضباط ترافیکی اظهار کرد: این طرح به صورت مشترک با پلیس راهور صورت می‌گیرد و تصاویر خودروهای متخلف شناسایی شده از طریق مرکز کنترل برای صدور جریمه به پلیس راهور ارسال و اعمال قانون انجام می‌شود.

شمس همچنین تاکید کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان نیز به‌صورت مستمر به انجام ماموریت‌های محوله می‌پردازند و در صورت دریافت گزارش تخلف بلافاصله در محل حضور خواهند یافت و حضور مستمر و افزایش تعداد عوامل نظارت و بازرسی سازمان در ورودی‌های محدوده قرمز در طول ایام پایانی سال و ۱۵ روز نخست ۱۴۰۱ نیز به‌ عنوان یکی از طرح‌های ویژه انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد متذکر شد: از دیگر اقدامات این طرح می‌توان به صدور مجوزهای زمانی، مکانی و موردی برای خودروهای باری ویژه مانند خودروهای حمل دارو و فاضلاب اشاره کرد که به‌ صورت به‌روز انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پرازدحام‌ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه‌سنگین و سنگین می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد.

شمس در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: از رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری درخواست می شود با رعایت قوانین به برقراری هرچه بهتر انضباط ترافیکی در کلانشهر مشهدکمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه