English

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی:

جایگاه بازار در فرهنگ اسلامی بسیار رفیع است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر بازاریان اطراف حرم مطهر هنگام اذان برای دقایقی مغازه‎های خود را تعطیل کنند و به استقبال نماز جماعت بروند، برکاتی در زندگی و کسب‌وکار آنها خواهد داشت.

جایگاه بازار در فرهنگ اسلامی بسیار رفیع است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: بازار اطراف حرم مطهر رضوی باید تجلی‌گاه فرهنگ، اخلاق و سیره رضوی باشد که یکی از مصادیق آن در کنار رعایت انصاف، ادای نماز اول وقت است.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه این سخنان اضافه کرد: انس بازاریان به فریضه نماز اول وقت را از مؤثرترین روش‌ها برای تحقق بازار اسلامی معرفی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر بازاریان اطراف حرم مطهر هنگام اذان برای دقایقی مغازه‎های خود را تعطیل کنند و به استقبال نماز جماعت بروند، علاوه بر برکاتی که در زندگی و کسب‌وکار آنها خواهد داشت، موجب اثرگذاری فرهنگی در کل کشور خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) در خصوص اهمیت اقامه نماز اول وقت؛ معنویت، ارزش و ثواب تعطیلی بازار هنگام نماز را غیرقابل توصیف برشمرد و تاکید کرد:کسبه اطراف حرم مطهر انسان‌هایی مؤمن و همگی ارادتمند به حضرت رضا (ع) هستند و اقامه نماز اول وقت آنهم به جماعت، پدیده‌ای زیبا و اثرگذار در جوار حضرت رضا (ع) رقم می‌زند.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: جایگاه بازار در فرهنگ اسلامی بسیار رفیع است و بازار به سبب رفع نیاز‌های امت اسلام از ارزش و قداست ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردار است.

حجت‌الاسلام مروی در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: رعایت انصاف، سعه صدر، بپرهیز از دروغ، ستم و اجحاف در حق مشتریان از ویژ‌گی‌های بازاریان مسلمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی