English

انعقاد تفاهم نامه همکاری چهارجانبه در راستای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان هرمزگان

تفاهم نامه همکاری چهارجانبه بین دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و کانون وکلای قوه قضاییه هرمزگان در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان استان منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری چهارجانبه در راستای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام شامخ مادر در نشست امضا تفاهم همکاری چهارجانبه در راستای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان هرمزگان اظهار داشت:از مهمترین تدابیر و اقدامات بسیار ارزنده ریاست قوه قضاییه تبیین سند تحولی در حوزه حقوقی و قضایی است، به همین منظور در استان هرمزگان نیز تفاهم نامه همکاری چهارجانبه ای میان دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و کانون وکلا قوه قضائیه استان هرمزگان منعقد شد.
قهرمانی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان و خانواده های ایتام خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام و شرع مقدس نسبت به رسیدگی به ایتام اهمیت بسزایی قائل است و ما هم  به لحاظ قانونی اخلاقی باید نسبت به رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه حساس باشیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی و قضایی رایگان برای خانواده های نیازمند از جمله یکی از مهمترین اقدامات دادگستری، وکلا و مشاوران قوه قضائیه است.
در ادامه این نشست جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر به موضوع فقر در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 88 هزار خانوار بالغ بر 232 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، براساس آمار و مستندات متأسفانه کانون فقر، در شرق استان حاکم بوده و نزدیک به 54 درصد جمعیت خانواده های تحت حمایت در این مناطق زندگی می کنند.
تراهی ضمن بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و 600 نفر یتیم زیر 15 سال تحت حمایت کمیته امداد هستند، در ادامه بیان داشت: کمیته امداد در راستای کمک به ارتقا تحصیلی دانش آموزان  زیر 15 سال برنامه ریزی های هدفمند در دستور العمل کار خود قرار داده است،با انعقاد این تفاهم‌نامه می توانیم شاهد توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف باشیم.
ابراهیم حسن نژاد، سرپرست بهزیستی هرمزگان با اشاره به ضرورت و اهمیت پیگیری و رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت بهزیستی اذعان داشت: با توجه به تراکم جمعیتی مرکز و شرق استان نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است، نیازمند ارائه خدمات ویژه به مددجویان این مناطق است.
حسن نژاد ابراز داشت: اکنون چالش هایی را در حوزه قضایی خانواده های تحت حمایت بهزیستی داریم که با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف بیش از پیش ارائه خدمت کنیم.
شایان ذکر است اهداف تفاهم نامه همکاری چهار جانبه ارتقا سطح آگاهی، دانش عمومی و حقوقی جامعه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش میزان جرائم و آسیب های اجتماعی، تسهیل فرآیند رسیدگی به دعاوی له و علیه مددجویان در محاکم قضایی، توسعه و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه حقوقدانان، بسط و گسترش فعالیت های کمیته امداد و بهزیستی در بهره مندی مددجویان از ظرفیت های موجود دستگاه قضا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه