English

نشست مشترک مدیر بنیاد قرآن با مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان

به منظور همکاری در حیطه های مشترک قرآنی دو مرکز بنیاد قرآن و دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان و همچنین بحث و تبادل نظر در این حوزه جلسه ای با حضور مدیر بنیاد قرآن و مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) برگزار گردید.

نشست مشترک مدیر بنیاد قرآن با مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ریاست دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)  در این نشست با بیان طرح مبلغان اظهار داشت: در این دانشگاه ما به تربیت مبلغ و مربی قرآن می‌پردازیم و افراد بعد از اتمام دوره خود شروع به فعالیت می‌کنند و همچنین از لحاظ قرآنی و فرهنگی رشد بسیاری دارند.

محسن حاج کاظمیان گفت: از اهداف این دانشگاه، اجرای طرح موزه دانشگاه است که به صورت آثار هنری در حوزه قرآن و عترت می باشد.

وی ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری نقش ارزنده ای در تاسیس خیریه های متنوع در حوزه های مختلف، از جمله حوزه های فرهنگی، دارالقرآن، مدارس و دانشگاه داشتند.

حاج کاظمیان افزود: مواردی همچون لزوم پرداختن به فعالیت های قرآنی، آموزش وسیع قرآن و معارف قرآن در سطح جامعه و کاربرد علوم قرآنی در زندگی انسان ها اهمیت فراوانی دارد.

ریاست دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)  گفت: با توجه به ظرفیت های دانشگاه برای همکاری با موسسات مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله بنیاد قرآن، امید است بتوانیم در زمینه قرآن و عترت همکاری خوبی داشته باشیم.

در ادامه مدیر بنیاد قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده اظهار داشت: این بنیاد آماده همکاری در جهت زمینه سازی تجلیل از خدمات قرآنی موسس مرحوم دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری و همچنین تجلیل از شخصیت های قرآنی می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده ادامه داد: نگاه به محتوا، کادر سازی و محوریت مربی پروری بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در زمانی که خیلی از نهاد ها و موسسات قرآنی کشوری هنوز ایجاد نشده بود و شبکه قرآن در صدا و سیما وجود نداشت و به طور کلی نهادی به عنوان قرآن وجود نداشت، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری که فردی مبتکر و نوآور بودند و در زمینه کارهای سازمانی فعالیت می کردند، به تاسیس دارالقرآن در سال 1367 پرداختند.

مدیر دارالقرآن الکریم افزود: سال ‌ها تلاش موفق به تأسیس ۱۵۰ شعبه در سطح استان شده است و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی متنوعی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بدست آورده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این واحد آموزشی، تامین مربی و نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره کلاس ‌های آموزشی، جلسات آموزشی، مسابقات، همایش‌ ها و سایر برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و لزوم طراحی برنامه جامع آموزش علوم قرآنی به جامعه است و علاوه بر اعزام مربی به همه کلاس‌های آموزشی دارالقرآن، نسبت به تامین مربی، داور و مجری برای دیگر مراکز مانند مساجد، سازمان ‌ها، دانشگاه‌ ها، مدارس و غیره اقدام کرده است.

در ادامه این نشست استاد حسن مشکاتی به توضیح پیشینه فعالیت های قرآنی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان و سیر ارتقای این مجموعه قرآنی و دارالقرآن الکریم و بحث طرح درس ها و برنامه های آموزشی قرآن و عترت و رشته های متنوعی که به نشر معارف قرآن و عترت می پردازد، اشاره کرد. وی افزود: این دانشگاه دارای ظرفیت بالای اساتید و دانشجویان است.

قلمکاریان اظهار داشت: این بنیاد دارای طرح های متعددی در حوزه قرآن می باشد و همچنین کتاب های مختلفی نیز در این حوزه وجود دارد.

دانشگاه معارف

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه