English

سفیر ایران در بلاروس:

سهم ایران از تجارت ۵۷ میلیارد دلاری خارجی بلاروس ۲۵ میلیون دلار است

سفیر ایران در بلاروس با اشاره به اینکه سهم ایران از حجم تجارت خارجی بلاروس بسیار اندک است گفت: در سال گذشته از مجموع 57 میلیارد دلار تجارت خارجی بلاروس، سهم ایران تنها 25 میلیون دلار بود.

سهم ایران از تجارت 57 میلیارد دلاری خارجی بلاروس  25 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سعید یاری در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، توسعه همکاری‌های آذربایجان شرقی با این کشور را جزو اولویت‌های خود برشمرد و  اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، زمینه توسعه روابط دوسویه کاملاً فراهم است.

وی با اشاره به اینکه سهم ایران از حجم تجارت خارجی بلاروس بسیار اندک است، افزود: در سال گذشته از مجموع 57 میلیارد دلار تجارت خارجی بلاروس، سهم ایران تنها 25 میلیون دلار بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط، سهم خود را از بازار بلاروس افزایش دهیم که در نتیجه این اقدامات، برای اولین بار در سال گذشته تراز تجاری دو کشور به نفع ایران تغییر یافت و امسال هم مبادلات تجاری دو کشور 30 درصد افزایش داشته است.

یاری اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌ها را در سه حوزه اصلی شامل ایجاد خط پروازی، تسهیل مبادلات بانکی و تسهیل صدور روادید برای تجار و گردشگران پیگیری کرده‌ایم و به نتایج روشنی هم رسیده‌ایم که توسعه روابط را با شتاب بیشتری محقق خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس همچنین توسعه روابط بین استان‌های دو کشور را از برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد و گفت: آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، فرصت‌های بسیار خوبی برای حضور در بازار بلاروس دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه