English

آذر رضایی‌پور:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: لازم است پیش‌بینی و آمادگی لازم در فعالیت سامانه حمل و نقل جاده‌ای به‌ ویژه در مسیرهای کوهستانی استان که شاهد کولاک برف، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده‌ها خواهند بود صورت گیرد.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان و دمای هوای این استان ظرف روزهای آتی تحت تاثیر جریان سرد شمالی کاهش یافته بطوری که در نواحی سردسیر خراسان رضوی به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.

رضایی‌پور در ادامه خبر کاهش دما در خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، خراسان رضوی از عصر امروز ۳۰ دی ماه تا اواخر وقت شنبه آتی دوم بهمن ماه تحت تاثیر سرمای سامانه جوی ناپایدار بارش زا قرار می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی همچنین ادامه داد: حاصل فعالیت این سامانه جوی ظرف امشب و فردا تشدید ابرناکی آسمان، افزایش شدت وزش باد، کاهش محسوس دمای هوا، پدیده مه، کاهش عمق میدان دید و بارش برف و باران  در سطح خراسان رضوی خواهد بود.

وی متذکر شد: احتمال بروز برخی خسارت بخاطر این وضعیت جوی به‌ ویژه برای فردا یکم بهمن ماه وجود دارد و بر این اساس لازم است پیش‌بینی و آمادگی لازم در مورد وقوع کندی و اختلال در فعالیت سامانه حمل و نقل جاده‌ای به‌ ویژه در مسیرهای کوهستانی استان که شاهد کولاک برف، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده‌ها خواهند بود صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد:  شهروندان برای پرهیز از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ظرف امروز تا شنبه آتی هشدار داده می شود و به مسافران همراه داشتن تجهیزات زمستانی را در رفت و آمدهای جاده‌ای توصیه کرد.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات وزش باد شدید، تامین سوخت زمستانی و همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، واحدهای مرغداری و دامداریها دیگر توصیه‌های ضروری برای جلب توجه شهروندان نسبت به آمادگی برای مواجهه با شرایط جوی ظرف این مدت هستند.

رضایی پور در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: دمای هوا کلانشهر مشهد ، امروز با سه درجه افزایش نسبت به دیروز، در گرمترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه