English

روزهای طوفانی و سرد در انتظار هرمزگان

بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از ساعات ظهر روز جاری در مناطق دریایی استان وزش باد شدید گزارش شده و همچنین روزهای طوفانی سرد در انتظار هرمزگان است.

روزهای طوفانی و سرد در انتظار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از ساعات ظهر روز جاری، در مناطق دریایی استان وزش باد شدید مورد انتظار است که سبب مواج شدن دریا خواهد شد، به تدریج در بعدازظهر و شب، وزش تندبادهای شدید شمال غربی - جنوب غربی در تمامی مناطق دریایی استان سبب طوفانی شدن دریا می شود.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، سرعت وزش باد طی روز جمعه (اول بهمن ماه) به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد و در مناطق ساحلی  استان تا 70 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید و ارتفاع موج در محدوده 3 متر پیش بینی می شود.
اداره کل هواشناسی هرمزگان ضمن صدور هشدار اعلام کرد: با توجه به وضعیت نامساعد دریایی و ناایمن شدن شرایط تردد به ممنوعیت تمام فعالیت های دریایی، اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با خسارات احتمالی در مناطق ساحلی و جزایر استان تاکید می شود.
لازم به ذکر است طی روز جمعه علاوه بر آب های جنوب در محدوده ی سواحل ایران، در تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دریا طوفانی خواهد بود.
گفتنی است طی این مدت صیادان جهت حفظ ایمنی، از هرگونه تردد دریایی در خلیج فارس،تنگه ی هرمز و دریای عمان خودداری کنند.
اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرده است در برخی نقاط شرقی استان نیز با توجه به ابرناکی و وجود رطوبت، احتمال بارش خفیف نیز دور از انتظار نخواهد بود.
بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان، روز شنبه ضمن کاهش سرعت وزش باد شمال غربی در مناطق دریایی، در محدوده تنگه هرمز، وزش باد سطحی شمال شرقی سبب متلاطم ماندن دریا خواهد شد.
گفتنی است از لحاظ دمایی به تدریج تا اوایل هفته آینده، افت محسوس دمای کمینه در غالب نقاط استان مورد انتظار است. بنابراین اقدامات لازم جهت مقابله با خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز توصیه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه