English

علی پارسا خبر داد:

مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا" در دانشگاه تهران افتتاح شد

به منظور گسترش پژوهش، توسعه، طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند سازی و خودران سازی خودرو ها مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا" در دانشگاه تهران افتتاح شد.

مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا" در دانشگاه تهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا"به منظور گسترش پژوهش، توسعه، طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند سازی و خودران سازی خودرو ها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین در بلند مدت طراحی و ساخت خود این محصولات، در دانشگاه تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

موسس و مدیر مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران چیتا اظهار داشت: این مرکز اهداف مختلفی دارد، که در مرحله اول هدف تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌هایی است که به افزایش ایمنی وسایل نقلیه و به خصوص خودروها کمک می‌کنند، در مرحله بعد تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌ هایی که با حفظ و افزایش ایمنی سرنشینان و عابرین، کنترل وسایل نقلیه را به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌دهند.

علی پارسا بیان داشت: این مرکز علاوه بر تحقیق و پژوهش، اهداف و فعالیت های دیگری را نیز دنبال می کند.

وی ادامه داد: این فعالیت ها شامل تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه برنامه نویسی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، طراحی سخت افزار و به طور کلی تربیت متخصص در زمینه وسایل نقلیه هوشمند و خودران همچنین جذب دانشجویان نخبه کارشناسی ارشد و دکترا جهت انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و جذب همکاری شرکت ها و دانشگاه های بین المللی فعال و متخصص در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران می باشد.

اهداف مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا" دانشگاه تهران

موسس مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران "چیتا" گفت: اهدافی که در این مرکز در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران دنبال می شود شامل ترویج و توسعه دانش عموم مردم و همچنین دانش متخصصین دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و مسابقات دانشجویی و دانش آموزی و تخصصی، انتشار مقالات و مجلات تخصصی و عمومی، برگزاری همایش های تخصصی و گردهمایی های متخصصین و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور با پژوهش و توسعه وطراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و به خصوص خودروهای هوشمند و خودران، توسعه نرم افزارهای مرتبط با این حوزه می باشد.

پارسا اظهار داشت: امید است که بتوانیم در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای پیشرفت این صنعت و همچنین انجام پروژه های بین المللی و صادرات محصولات مرکز به منظور ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا کنیم.

به گزارش موج ؛ علی پارسا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته  مهندسی برق گرایش کنترل از دانشگاه تهران دریافت کرده است، همچنین مدرک دکترای خود را از دانشکده ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در سال 1397 دریافت کرده است و  در مقطع پسادکترا با دانشگاه مودنا (شهر خودرو ایتالیا) کشور ایتالیا در حوزه خودروهای خودران و متصل همکاری کرده است و هم اکنون مدیر مرکزتحقیقاتی چیتا است.

وی بخشی از تجربیات خود را در صفحه اینستاگرام خود به آدرس https://www.instagram.com/amoozesh_dr_parsa/ برای عموم به اشتراک می گذارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه