English

محمد باباخانی:

الزام گواهی واکسن کرونا برای والدین کودکان، کارکنان، رانندگان سرویس و خانواده‌های آنان در مهدهای کودک

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ورود کودکان دارای علائم مشکوک به مدارس و مهدهای کودک ممنوع بوده و فعالیت کارکنان و رانندگان سرویس های مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس عادی و استثنایی هم بدون داشتن کارت واکسن کرونا ممنوع است.

الزام گواهی واکسن کرونا برای والدین کودکان، کارکنان، رانندگان سرویس و خانواده‌های آنان در مهدهای کودک

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد باباخانی رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا داشتن گواهی واکسن کرونا برای والدین کودکان، کارکنان مهدهای کودک و خانواده‌های آنان و همچنین رانندگان سرویس های مهدهای کودک الزامی است.

باباخانی در ادامه این سخنان تاکید کرد: در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تصمیم بر صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک‌ طبق چک لیست مربوطه گرفته شد و بدین ترتیب مهدهایی که ۸۵ درصد نمره رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کسب کنند، مجوز فعالیت دارند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در ادامه اضافه کرد: بر این اساس بازگشایی ۹۷۷ مهد کودک زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر شد. 

وی همچنین افزود: شرایط تهویه، بهداشت فردی، فاصله‌گذاری، گواهی واکسیناسیون والدین کودکان، واکسیناسیون کارکنان مهدهای کودک و خانواده های آنان از جمله موارد دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه به شمار می‌رود و مهدهای مجاز به فعالیت، ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها می باشند.

باباخانی اظهار کرد: تمامی کارکنان مهدهای کودک و رانندگان سرویس های آنها به همراه اعضای خانوادهایشان باید واکسینه شده باشند و این دستورالعمل برای مدارس پیش دبستانی‌ و مدارس استثنایی مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز صدق می‌کند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: طبق این دستورالعمل ورود کودکان دارای علائم مشکوک به مدارس و مهدهای کودک ممنوع بوده و فعالیت کارکنان و رانندگان سرویس های مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس عادی و استثنایی هم بدون داشتن کارت واکسن کرونا ممنوع است.

باباخانی در خاتمه متذکر شد: در فضای مهدهای کودک نیز باید فاصله چهار متری بین افراد حفظ شود و علاوه بر آن باید تهویه مناسب و استفاده از ماسک در مهدهای کودک رعایت شود در غیر این صورت آن مکان در گام نخست بدون صدور اخطار پلمب شده و تا زمان عادی شدن وضعیت کرونایی اجازه فعالیت مجدد نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی