English

آیت‌الله محمدرضا ناصری تاکید کرد:

غیرت دینی شهدا درسی برای نسل امروز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهدا با غیرت دینی خود از نظام، انقلاب، ولایت و کشور دفاع کردند و این غیرت باید در نسل امروز نیز احیا و تقویت شود.

غیرت دینی شهدا درسی برای نسل امروز است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار داشت: در وصیت نامه اکثر شهدا به اینکه همراه امام و ولایت و اسلام باشید، توصیه شده است و این توصیه اکثر شهداست.

وی عنوان کرد: نماز نیز یکی از توصیه های شهدا در وصایای آنهاست ضمن اینکه توصیه های عملی هم دارند و آن اینکه ما تکلیف خود را انجام دادیم و دین خدا و ولی خدا را یاری کردیم و اجازه ندادیم دشمن دین و مقدسات ما را خدشه دار و کشور ما را اشغال کند.

ناصری ادامه داد: پیام شهدا این است که ما رفتیم به وظایف خود عمل کردیم اما حفظ و نگهداری انقلاب، همراهی انقلاب و ولایت وظیفه شماست.

امام جمعه یزد تاکید کرد: وظیفه ما نیز امروز سنگین است و خانواده شهدا نیز وظیفه ای سنگین‌تر بر عهده دارند و باید در برنامه و رفتار و کردار خود، شخصیت و عظمت شهید و ارزش‌هایی که شهید دنبال کرده را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال تخریب و وارونه نشان دادن خدمات انقلاب است اما خانواده شهدا و مسئولان و عموم مردم موظفند از این ارزش‌ها دفاع کنند زیرا جوانان ما با غیرت دینی خود از آرمانهای انقلاب، ولایت، دین و انقلاب دفاع کردند و امروز نباید اجازه دهیم این ارزش‌ها پایمال شود.

ناصری ادامه داد: پدران و مادران امروز باید با تربیت صحیح فرزندان خود و اخلاق مدار و ارزش‌مدار تربیت کردن آنها، نسلی را تربیت کنند که جایگزین شهدای شوند و راه آنها را ادامه دهند و این مهم باید در خانواده شهدا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: تربیت اسلامی و دینی سرلوحه تربیت فرزندان این نسل باشد و باید غیرت دینی این نسل نیز تقویت شود زیرا شهدا تلاش کردند و جان خود را فدا کردند و امروز کمترین کاری که می توانیم انجام دهیم، تربیت نسلی است که ادامه دهنده راه آنها باشند و اگر هر کدام از ما کوتاهی کنیم، باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان نیز وصیت نامه شهدا را مدنظر خود قرار داده و هر اقدامی می خواهند انجام دهند، این موضوع را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید برنامه های فرهنگی بسیاری داشته باشد و شرایطی فراهم کند که روح ایثار و فداکاری و ولایتمداری شهدا در جامعه به ویژه در نسل شهدا باقی بماند تا نسلی با غیرت دینی قوی داشته باشیم.

در این مراسم از جمعی از مادران و همسران شهدای استان یزد تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه