English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

بیمه سلامت افراد محروم به صورت رایگان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

استانداری مازندران گفت: بر اساس سیاست های راهبردی دولت سیزدهم در حوزه تأمین سلامت، بیمه سلامت افراد محروم به ویژه حاشیه نشینان به صورت رایگان در دستور کار قرار دارد.

بیمه سلامت افراد محروم به صورت رایگان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی شیرازی در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت که با مشارکت ویدئوکنفراسی فرمانداران استان برگزار شد، عنوان داشت: تأمین سلامت آحاد مردم جامعه یکی از وظایف اصلی دولت‌ها است از این رو، گسترش بیمه شهروندان می تواند برای نیل به این هدف بسیار کارگشا باشد و بنابراین بر اساس سیاست های راهبردی دولت سیزدهم مقرر است تا نسبت به بیمه سلامت افراد محروم به ویژه حاشیه نشینان به صورت رایگان اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 60 هزار نفر از جمعیت استان در پوشش بیمه قرار ندارند و پیش بینی می شود این افراد در نقاط حاشیه شهرها و روستاها ساکن باشند بنابراین فرمانداران با استفاده از ظرفیت ادارات بیمه سلامت، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی به ویژه بسیج باید در جهت شناسایی و تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت آنان اقدام کنند تا ضمن بهبود و افزایش سطح سلامت این قشر محروم گامی بلند در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت از مستضعفین جامعه برداشته شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به وقوع سه مرگ شهروندان بر اثر تماس و گزش حیوانات خانگی و ولگرد در سطح استان، تصریح کرد: وجود سگ های ولگرد در سطح شهرها و همچنین عدم واکسیناسیون حیوانات خانگی موجب گسترش بیماری هاری در سطح کشور و استان شده است و از آنجایی که این بیماری قابل پیشگیری بوده اما درمان ندارد باید فرمانداران، دستگاههای متولی نظیر شهرداری، دامپزشکی، محیط زیست و... را ملزم کنند تا اقدامات آنی در این خصوص را به عمل آورند.

وی گفت: در این راستا شهرداران به موجب بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها موظف به جمع آوری حیوانات مریض و ولگرد به منظور جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و حیوان هستند.

شیرازی تأکید کرد: در دین و فقه ما، حقوقی برای حیوانات و تکالیفی برای انسان ها در این راستا به طور دقیق معین شده است.

وی در پایان از شهروندان و مدافعان حقوق حیوانات خواست تا از غذا دادن به سگهای ولگرد در اماکن شهری که موجب ازدحام و حضور آنها و بروز اتفاقات ناگواری می شود اجتناب کرده و در صورت علاقه با شهرداری‌ها در جهت جمع آوری، نگهداری و عقیم سازی آنها کمک کنند تا شاهد از دست دادن جان عزیزانمان بر اثر حمله حیوانات ولگرد نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه