English

لزوم توجه مسئولان و مدیران اجرایی به وظایف خود در خصوص حمایت از خانواده و جمعیت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه هدف از تشکیل حکومت شیعی و انقلاب اسلامی، تحقق تمدن اسلامی است گفت: تحقق این هدف در گرو رشد و تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

لزوم توجه مسئولان و مدیران اجرایی به وظایف خود در خصوص حمایت از خانواده و جمعیت

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه هدف از تشکیل حکومت شیعی و انقلاب اسلامی، تحقق تمدن اسلامی است گفت: تحقق این هدف در گرو رشد و تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و هشدارهای ایشان، به یکی از محوری ترین سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ایشان فرمودند تمام فعالیت های کشور باید خانواده محور باشد و هر مُصلحی برای اصلاح جامعه باید از خانواده شروع کند.

حجت الاسلام حیدری گفت: از مهمترین سرفصلهای جنگ نرم دشمن تحقق مواردی از قبیل عدم تشکیل یا تشکیل دیرهنگام خانواده، عدم پایداری این نهاد، عدم مسؤلیت پذیری و وظیفه شناسی ارکان خانواده، پرداختن به زندگی مادی و کم اهمیت دادن فرزند آوری است و با جدیت تمام این‌موارد را با ابزارهای مختلف دنبال میکند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کشور نزدیک به 20 میلیون نفر و در استان نزدیک به 200 هزار نفر جوان پشت خط ازدواج داریم ولی متاسفانه تعداد ازدواج هایی که در سال صورت میگیرد کمتر از شش هزار مورد است و این رویه منجر به بالارفتن سن ازدواج و در برخی موارد تجرد دائمی فرد خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج جوانان گفت: با این وجود دشمنان قسم خورده این نهاد مقدس برای فاصله زمانی سن بلوغ تا زمان ازدواج جوانان که در حدود پانزده سال به طول می انجامد برنامه پنجگانه ای دارند در حالی که ما هیچ برنامه ای برای این دوران پر از بحران های مختلف نداریم.

حجت الاسلام حیدری کاهش سالیانه ازدواج، افزایش غیر قابل قبول هزینه های ازدواج، ناپایداری خانواده، طلاق، بلاتکلیفی مردان و زنان و فرزندان حاصل از طلاق و عدم شانس برگشت به زندگی مجدد، کاهش جمعیت، تغییر سبک زندگی و رویکرد مادی گرایی در زندگی را از دیگر مشکلات در این حوزه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه