English

اعلام راهبردهای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد برای پیشبرد برنامه های شهری

عضو کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از راهبردها و برنامه های کمیسیون عمران به منظور پیشبرد پروژه های شهری خبر داد.

اعلام راهبردهای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد برای پیشبرد برنامه های شهری

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمد مهدی نیکو نژاد، عضو کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد نیز مانند سایر کمیسیون ها، راهبردهای ضروری برای چهار سال آینده مشخص شده است.

او با اشاره به بازدیدهایی که اعضای شورا دوشنبه هر هفته از پروژه های نیمه تمام شهری دارند گفت: این بازدید ها موجب می شود تا اعضا از نزدیک در جریان پیشرفت هر پروژه قرار گرفته و آنها به عنوان تسهیل گر می توانند روند تکمیل پروژه را سرعت بخشیده برای رفع نواقصی مانند کمبود بودجه اقدام کنند.

نیکونژاد گفت: ۲۲راهبرد اصلی برای کمیسیون عمران لحاظ شده که پس از تصویب در اختیار معاونت های متولی مانند معاونت معماری و شهرسازی قرار خواهد گرفت و از سال ۱۴۰۱ به مدت  چهار سال پی گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بازنگری طرح جامع شهری نیز که سال ۱۴۰۱ از سوی مشاور به پایان می رسد تعیین کاربری ها گنجانده خواهد شد.

او به برخی از راهبردهای کمیسیون عمران اشاره کرده و گفت: تعامل با سازمان نظام مهندسی برای تسریع در اخذ پرونده از سوی شهروندان، جابه جایی خط آهن یزد که موجب تقسیم یزد به دو بخش شده و احداث پل های متعدد برای برقراری ارتباط را ضروری ساخته، به کارگیری زمین های رها شده در بافت تاریخی و بافت فرسوده و جلوگیری از آپارتمان سازی در حومه شهر ، احیای مسیل برای هدایت آبگرفتگی ها در مواقع ضروری، انتشار پروژه های عمرانی در سطح شهر متناسب با نیاز شهری، تلاش برای حل مشکل مسکن جوانان شهر همگام با سیاست های مسکن در کشور، نظارت بر اراضی خارج از محدوده شهر، توجه به مراکز بحرانی و انتقال آنها به دور از بافت مسکونی، احداث کانال مشترک برای تاسیسات شهری و... از جمله برنامه های راهبردی شورای اسلامی شهر یزد است.

نیکونژاد تصریح کرد: سیاست های اولویت دار کمیسیون عمران پس از تصویب در صحن شورا به عنوان نقشه راه این کمیسیون قابلیت اجرایی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه