English

حمید کیانی‌مهر:

اجرای ۲ طرح تامین آب آشامیدنی و ساخت بند خاکی در منطقه عشایری سبزوار

رییس اداره امور عشایری سبزوار بیان کرد: دامداران عشایر سبزوار با تولید سالیانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

اجرای ۲ طرح تامین آب آشامیدنی و ساخت بند خاکی در منطقه عشایری سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید کیانی‌مهر رییس اداره امور عشایری سبزوار در خبری اعلام کرد: سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد ریالی امسال برای اجرای ۲ طرح تامین پایدار آب آشامیدنی و ساخت یک بند خاکی در مناطق عشایرنشین سبزوار به ثمر نشست.

کیانی‌مهر در ادامه این خبر افزود: ساخت بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ واقع در بخش روداب سبزوار ۶۵ میلیارد ریال هزینه دربرداشت که با بهره‌برداری از این سازه فنی، استفاده بهینه از منابع آبی با هدف ممانعت از هدررفت آب در این منطقه میسر شده است.

رییس اداره امور عشایری سبزوار همچنین تصریح کرد: اجرای بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ سبزوار کمک موثری به تامین آب چاه‌های مالداری و تقویت قنات‌ها در این منطقه است.

وی در ادامه اظهار کرد: احیای کشت و کار در زمین‌های پایین دست از دیگر مزیت‌های ساخت این سازه فنی است و ایجاد رونق تولید محصولات دامی و زراعی زمینه لازم را برای مهاجرت معکوس روستاییان به منطقه ذوالفرخ سبزوار فراهم می‌کند.

رییس اداره امور عشایری سبزوار متذکر شد: ۱۴ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌های تامین پایدار آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر در بخش روداب سبزوار هزینه شد که این میزان سرمایه‌گذاری اهالی چهار منطقه عشایری و دیگر ساکنان بخش روداب را به طور پایدار از آب شرب بهداشتی برخوردار کرده است.

کیانی مهر در خاتمه یادآور شد: دامداران عشایر سبزوار با تولید سالیانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند و ۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه