English

رهایی محکوم به اعدام در پرونده قتل از چوبه دار

با همت اعضا و کارکنان شعبه 31 شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم پرونده قتل پس از گذشت 5 سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

رهایی محکوم به اعدام در پرونده قتل از چوبه دار

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از سازش یک فقره پرونده با موضوع قتل عمد پس از گذشت ۵ سال خبر داد.

وی در این رابطه گفت: 5 سال پیش در یکی از شهرستان های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع گردید و متاسفانه زن توسط همسرش به قتل رسیده بود.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک استان یزد صادر گردیده است.

این مقام قضایی با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار داشت: با همت اعضا و کارکنان شعبه 31 شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت 5 سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت: اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می گذرد و حیات دوباره ای به یک انسان می بخشد.

وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می شود اولیاء دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضاء و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه