English

استاندار مازندران:

نظارت بر مدیریت پسماند را از طریق مردم همگانی کردیم/ توسعه صادرات، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم مازندران

استاندار مازندران با بیان این که نسبت به مسائل زیست محیطی حساسیت داریم، گفت: در ماه اخیر، مردم را وارد میدان نظارت بر مدیریت پسماند استان کردیم و اکنون شاهد تغییرات مثبت در این بخش هستیم.

نظارت بر مدیریت پسماند را از طریق مردم همگانی کردیم/ توسعه صادرات، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمححمود حسینی پور، توسعه فرهنگ کارهای جمعی و گروهی را از ضروریات دانست و اظهار داشت: در عرصه شکوفایی اقتصادی، توسعه بخش های مختلف استان و اجرای پروژه های مهم اقتصادی نیازمند کمک مردم و تشکیل تعاونی های مختلف هستیم و در این راستا، جمعیت 45 درصدی روستایی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که نسبت به مسائل زیست محیطی حساسیت داریم و درست نیست طبیعت بکر را از بین ببریم، ادامه داد: ضمن اعلام مسائل این بخش با هماهنگی شهرداران و بخشداران اقدمات خوبی انجام شد و وضعیت زباله و پسماند استان اکنون نسبت به 2 ماه اخیر تغییر کرده است و با ورود مردم به این مقوله، سعی کردیم نظارت را همگانی کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که موضوع پسماند مازندران مورد تأکید و حساسیت مقامات کشوری است و وزیر کشور در این خصوص به بنده مأموریت خاص دادند، گفت: باید از این طریق برای شهرداریها درآمد ایجاد کنیم و گزارش دقیق مسئله جمع آوری زباله را به مردم اعلام‌ کنیم و مردم باید با استمرار نظارت ها و گزارش به ما در خصوص انباشت زباله در جنگل و سواحل از طریق سامانه ارتباطی ما را در این راستا یاری کنند.

وی با بیان این که حکمرانی اسلامی با حکمرانی کشورهای غربی متفاوت است و مسئولین در کشورهای غربی با مردم روابط عاطفی ندارند ولی در کشور ما ارتباط بین مسئولین و مردم هیچگاه قطع نمی شود، بیان داشت: همواره ملاقات مردمی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و مدیران با برگزاری ملاقات مردمی در متن جامعه قرار می گیرند.

حسینی پور یادآور شد: استان مازندران با چند کشور همسایگی دارد که با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به کشورهای اوراسیا تصمیم داریم بازارهای هدف این کشورها را در حوزه توسعه صادرات در اولویت قرار دهیم‌.

وی ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت های بندر امیرآباد بنا داریم سهم صادراتی مازندران را افزایش دهیم و در تبادل گردشگری با کشورهای اوراسیا به دنبال حذف روادید و ایجاد مسیر مسافرتی دریایی هستیم تا بتوانیم‌ زمینه های رفاه مردم استان را فراهم نماییم‌.

استاندار مازندران عنوان داشت: با توجه به برخورداری استان از بیش از 300 کیلومتر نوار ساحلی، ایجاد اتوبوس دریایی در دستور کار قرار دارد و همچنین خط تاکسی هوایی در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه