English

در راستای رفع موانع صادرات گچ؛

بارگیری سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین در بندرشهید رجایی/ هدف گذاری پنج و نیم تنی در صادرات

عملیات بارگیری سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین و کشتی های جرثقیل دار از بندر شهید رجایی برای اولین بار، در هرمزگان انجام شد.

بارگیری سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین در بندرشهید رجایی/ هدف گذاری پنج و نیم تنی در صادرات

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پس از پیگیری‌های انجمن گچ و خانه صنعت و معدن استان هرمزگان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، عملیات بارگیری سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین و کشتی‌های جرثقیل‌دار  از بندر شهید رجایی برای اولین بار ظهر امروز (22 شهریورماه) در هرمزگان انجام شد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، با اشاره به مشکلاتی که چند ماه اخیر بر سر راه صادرات مواد معدنی به‌ویژه سنگ گچ در استان به وجود آمده بود، اذعان داشت: امروز خوشبختانه پس از گذشت چندین ماه، با همت بخش خصوصی و همیاری اداره کل بنادر و با برگزاری جلسات متعددی در کارگروه توسعه صادرات و رفع موانع تولید و همچنین با ارائه پیشنهادات جدید فنی، توانستیم بر این معضل فائق آییم و بار دیگر صادرات این مواد معدنی از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: امروز روز بسیار فرخنده و خوبی برای من بود و امیدوارم با پیشنهاداتی که در راستای بارگیری بهینه و سریع‌تر ارائه شد، در رقابت با کشورهای همسایه بتوانیم از جایگاه خوبی برخوردار شویم و رونق صادرات به‌عنوان یک جهش اقتصادی در اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید که مدنظر مقام معظم رهبری نیز است، در استان اتفاق افتد.

قاسمی بابیان اینکه با اتفاق امروز شاهد هستیم که رهنمودهای رهبری در عمل در حال اجرا است، اضافه کرد: برای سنگ گچ صادرات پنج میلیون و 500 تن با کمک تولیدکنندگان استان هدف‌گذاری شده است که امیدواریم تا پایان سال 1401 و با افزایش امکانات زیرساختی، به آن دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: انتظاری که تولیدکنندگان استان از اداره کل بنادر و دریانوردی داشتند خوشبختانه انجام شد و بعد از این نیز همت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را می‌طلبد تا روند هدف‌گذاری را محقق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه