English

خلیل قاسمی خبر داد؛

مهلت یک هفته‌ای برای ثبت‌نام سیمانی‌ها در بورس کالا

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: مهلت ثبت نام یک هفته ای برای تمامی چرخه های مربوط به تولید و توزیع سیمان در نظر گرفته شده است و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالا پس از مهلت مقرر، ممنوع خواهد بود.

مهلت یک هفته‌ای برای ثبت‌نام سیمانی‌ها در بورس کالا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور تمامی واحدهای تولیدی سیمان می بایست در بورس ثبت، و معامله کنند و هر واحد تولیدی که در بورس ثبت نام نکند مکلف است طبق ضوابط و قیمت اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا را بفروش برساند.

 قاسمی ضمن اعلام مهلت ثبت نام یک هفته ای برای کلیه چرخه های مربوط به تولید و توزیع سیمان افزود: هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالا پس از مهلت مقرر یک هفته ای، ممنوع خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه چهار گروه هدف این چرخه که بایستی در اخذ کد بورسی خود اقدام کنند، اظهار داشت: کلیه واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده اند،‌ می بایست ظرف مدت یک هفته، در بورس کالا ثبت نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کنند.

قاسمی بیان داشت: کلیه واحدهای تولیدی سیمان بر دارای پروانه معتبر بهره برداری از مراجع ذیربط (سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و ..) که از سیمان بعنوان مواد اولیه استفاده می کنند از جمله شرکت های بتن ساز، موزاییک سازان و ... با توجه به ظرفیت پروانه و سیمان مورد نیاز با اخذ معرفی نامه از سازمان صنعت، معدن وتجارت مرکز استان و شهرستانها به بورس کالا مراجعه و ظرف مدت یک هفته در بورس کالا ثبت نام و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گروه سوم را کلیه خریداران مجاز پروژه های ملی، عمرانی مطرح کرد و گفت: این گروه با اخذ معرفی نامه رسمی از معاون عمرانی استان و انبوه سازان  با اخذ معرفی نامه از ادارات کل مسکن و شهرسازی محل اجرای پروژه می بایست ظرف مدت مذکور نسبت به ثبت نام و اخذ کد بورسی اقدام کنند.

وی گروه چهارم و آخرین گروه را خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی اعلام کرد و اظهار داشت: این گروه شامل عاملین فروش سیمان که مالک یک واحد صنفی دارای جواز معتبر مصالح فروشی در منطقه ای مشخص با دفتر و انبار مناسب هستند و برای عرضه سیمان با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی کارخانه فعالیت می کنند.

قاسمی ادامه داد: شرکت های تعاونی مصالح فروشان که از فعالیت هماهنگ و منسجم چندین عامل دارای پروانه تشکیل می شوند، اشخاص حقیقی و حقوقی (دارای پروانه مجاز ساختمانی با تعیین میزان سیمان مورد نیاز و متناسب با پیشرفت پروژه ) می بایست ظرف مدت تعیین شده یک هفته ای، در بورس کالا ثبت نام و نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند.

خلیل قاسمی در پایان اظهار داشت: هر گونه خرید و عرضه خارج از بورس کالا تخلف محسوب خواهد شد و بازرسان این سازمان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با این موارد برخورد جدی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه