English

‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوارخبر داد:

اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در امامزادگان شهرستان برخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: ۳۰۰ برنامه فرهنگی در سال جاری در بقاع متبرکه شهرستان برخوار تولید و منتشر شده است.

اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در امامزادگان شهرستان برخوار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام محسن ضیایی با اشاره به اینکه در طول سال ۳۰۰ برنامه از امامزادگان شهرستان برخوار در صدا و سیما پخش زنده و تولیدی داریم، اظهار کرد: ۹۵ درصد از این برنامه‌های فرهنگی در امامزاده نرمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه درب امامزادگان شهرستان برخوار در سال جاری بسته نبود، گفت: اما برنامه‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های محافل انس با قرآن، یادواره شهدا و … در امامزادگان شهرستان برخوار برگزار می‌شود، ابراز داشت: مردم نیز استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان برخوار ۱۳ بقعه وجود دارد، افزود: در هر هفت شهر یک بقعه و دوبقعه نیز در روستاها است، از این تعداد بقعه امامزاده نرمی شاخص کشوری است، دو بقعه استانی داریم و حدود ۱۰ بقعه نیز شاخص شهرستانی است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار افزود: از این تعداد ۱۴۰ موقوفه مساجد و امامزادگان و ۸۰ موقوفه نیز موقوفات متصرفی هستند که درآمد دارند.

تغییر کاربری ۸۰ هزار متر زمین کشاورزی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه عمده موقوفات شهرستان برخوار کشاورزی است که تحت تأثیر خشکسالی نیز قرار گرفته است، اضافه کرد: این امر باعث شده که مستأجران پیشنهاد تغییر کاربری و یا برگرداندن موقوفه به اوقاف را دارند.

وی افزود: همه تلاش خود را برای افزایش درآمد موقوفات برای اجرای نیات واقفان را داشته‌ایم و خوشبختانه طی سه سال گذشته درآمد موقوفات در این شهرستان تصاعدی بوده است.

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به اینکه روضه خوانی، کمک به مستمندان، کمک به طلاب و … بیشترین نیات وقف در شهرستان برخوار بوده است، گفت: در این زمینه نیز موقوفات بزرگی از جمله ملک التجار با ۴۰۰ هکتار و موقوفه میرزاعلی اکبر خانی را داریم که کاربری آنها کشاورزی، مسکونی، تجاری و کارگاهی است.

وی گفت: از نظر تعداد رقبات ۲۰۰ رقبه در ۸۰ رقبه منفعتی داریم که عمده آنها کشاورزی است و درآمدهای خوبی را در سال جاری داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار متر از موقوفات کشاورزی شهرستان برخوار قابلیت تغییر کاربری را دارد، افزود: با اجرای این طرد درآمد موقوفات شهرستان افزایش قابل توجهی را خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه